Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 136

Ämne: Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*

  1. #111
    smack
    Gäst

    OBS! Saxat från ett annat forum

    Kollat lite på nya chipet och min uppfattning är att även om det skulle kunna gå att få ut en rålogg så är möjligheten att decryptera den är näst intill omöjlig!
    Ända chansen är nog att spåra den som skrev Card.exe den vet vad som krävs! Finns kanske kommentarer i källkoden!
    Demo kort är nog oxo bara att glömma dom är säkert tidsbegränsade till ett år och byts ut så länge butiken är godkänd återförsäljare! Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i! Hu

  2. #112

    Re: OBS! Saxat från ett annat forum

    Citat Ursprungligen postat av smack
    Kollat lite på nya chipet och min uppfattning är att även om det skulle kunna gå att få ut en rålogg så är möjligheten att decryptera den är näst intill omöjlig!
    Ända chansen är nog att spåra den som skrev Card.exe den vet vad som krävs! Finns kanske kommentarer i källkoden!
    Demo kort är nog oxo bara att glömma dom är säkert tidsbegränsade till ett år och byts ut så länge butiken är godkänd återförsäljare! Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i! Hu
    Han vet inte alls vad som krävs. Enligt annat inlägg på detta forum skickard card.exe bara en aktiverings-ECM till kortet. I special-ECM:en ligger dessutom ett datum som gör att du får FÄRRE än två veckors gratistittande. Han/hon har bara snappat upp kommunikationen mellan kortet och boxen vid aktivieringsögonblicken och skrivit ett program som skickar exakt det ECM-et och aktiverar kortet genom datorn istället, och förmodligen har han inte ens ändrat datumet. Så kör du card.exe får du mindre än två veckors gratis tittande.

    Det är i alla fall vad jag tror.

  3. #113
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138

    Re: OBS! Saxat från ett annat forum

    Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i! Hu
    Finns det verkligen bandbredd för det?
    När jag klagar på att comhem inte sänder Kanal5 digitalt så säger dom att det tar för mycket bandbredd & att dom inte får in pengar för det pga att folk inte är beredda att betala för 5:an digitalt...

  4. #114
    sassa
    Gäst
    vem fan vill ha in femman i digitalboxen?? bara nollor som rippar sånt ju!

  5. #115
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Varför inte ha den digitalt? Jag vill ha den digitalt för bilden och ljudets skull.
    Tittar mycket på 5:an (rippar inget) och jag vill ha bättre bild men framför allt så vill jag slippa mono ljudet!!!

    Men du kanske sitter med en 14" mono Tv och då kan jag förstå att du inte vil ha bättre ljud än mono...

  6. #116
    Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i!
    Öööö? hur kan det vara möjligt? var har du hört det?
    Det där tror jag inte på!

    /joad

  7. #117
    Citat Ursprungligen postat av joad
    Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i!
    Öööö? hur kan det vara möjligt? var har du hört det?
    Det där tror jag inte på!

    /joad
    Sluta med såndär meningslös ryktesspridning. Det finns ingen returkanal specificerad i DVB-standarden så själva ideén är i princip ogenomförbar. OM det fanns så skulle det inte behövas några modem i boxarna, eller hur?

  8. #118
    smack
    Gäst

    Idiotsäkert kort?

    With Conax CAS5, Conax further improves on the level of protection which has already proved pirate-resistant in earlier system versions. Not only does Conax design crypto algorithms, protocols and smart card chips to make the conditional access system difficult to hack, but even if it is hacked, the pirates will have great difficulty in designing, manufacturing and distributing pirate devices. This ensures that your content and revenues
    are secure.

  9. #119

    ang uppgradering

    det funkar fint med 4.84 i humaxboxen med den nya uppdateringen för dom nya comhemkorten,fast det finns en hel del kortserier som är kassa som inte ens funkar i comhems egna apparater........har själv en humaxbox o har uppdaterat den själv till 4.84............1.07

  10. #120
    Oscarjl
    Gäst
    Någon som har information om exakt vad som sitter i det nya kortet.
    Alltså chip och Eprom?

Liknande ämnen

  1. Svar från comhem...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 23:30
  2. nya comhem korten
    Av falken00 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:21
  3. Svar: 103
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 16:29
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss