Sidan 4 av 14 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 136

Ämne: Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*

  1. #31

    lämna tillbaka boxen?

    så med andra ord kan man lika gärna lämna tillbaka comhem boxen nu då om man inte vill betala mer än nödvändigt?

    för detta nya system tar lång tid att knäcka?

  2. #32
    pemani: Jag funderar på samma sak.. Om det inte är realistiskt med en lösning inom en eller två månader så är det ju lika bra att lämna tillbaka boxen och skaffa en ny när det väl är knäckt?

    Vad finns det för alternativ till comhem egentligen? Boxer såg jag är billigare, men där är utbudet mycket sämre.. Och vad man kan läsa inne på Boxer-kategorin så skall dom oxå byta till Conax..

    Någon som har förslag på hur man skall tackla problemet som novice?

  3. #33

    Re: lämna tillbaka boxen?

    Citat Ursprungligen postat av pemani
    så med andra ord kan man lika gärna lämna tillbaka comhem boxen nu då om man inte vill betala mer än nödvändigt?

    för detta nya system tar lång tid att knäcka?
    Varför inte betala en liten summa.

    Det är ju så att COM HEM byter system för att allt för många tittar helt gratis.

    Jag betalar med nöje 200 kr i månaden för att få tillgång till samtliga kanaler.

    Jag kommer fortsätta betala och jag kommer betala mer för jag vill ha Canalplus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  4. #34
    zkurvic
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sunda
    Någon som har förslag på hur man skall tackla problemet som novice?
    Skicka tillbaka boxen och bojkotta ComHem, det kommer skada dem mer än vad de troligtvis själva tänkt på. Alla jag känner kommer skicka tillbaka sina boxar när det väl slutar fungera, och jag antar att många fler än dem kommer göra detsamma. ComHem kommer förlora hundratusentals kronor pga detta geniala drag att envisas med att byra system. lol
    Tänk er att 10000 abboneneter skickar tillbaka sina boxar, det skulle innebära en förlust för ComHem på 2 miljoner kronor per månad
    Nu är det väl lite väl mycket att hoppas på att hela 10000 skall skicka tillbaka sina boxar, men att några tusen gör det är nog i allafall inte orimligt. För varje 1000 abonenter som skickar tillbaka sina boxar förlorar ComHem runt 200000 kr per månad...
    195spänn/månad för 80 kanaler är helt ok, 195spänn/månad för 8 kanaler är dock ganska långt ifrån okay, speciellt när dessa betalkanaler kan vara reklamkanaler.

  5. #35

    Jag...

    ...hämta detta ur ett annat forum idag.Obs ännu en spekulation,kanske!"Man kan få alla Tv-system genom en chip/komponent som man löder in i sin satellit recieverbox.Och då kan man få in Irdeto2,viaccess2,seca2,conax osv..
    Chippen liknar en F-kontakt fast lite större.Vet inte om den funkar.Men en gång i den analoga tiden fanns ett litet kretskort...som man koppla i antenningången på Tv:n och sedan antennkabeln till denna krets och fick på så vis alla kanaler på dåvarande kabeltv."

    Jag vet inte om det är ok att hämta info. från andra forum,ber i sådanafall om ursäkt för det.Tycker dock att det är viktigt att bearbeta alla spekulationer som kommer upp.Känner någon till detta ovan.Verkar lite väl otroligt dock.Men vem vet ? :roll: :think: //MVH
    Aldrig hata. Bara Älska.

  6. #36

    Re: lämna tillbaka boxen?

    Citat Ursprungligen postat av _age_
    Citat Ursprungligen postat av pemani
    så med andra ord kan man lika gärna lämna tillbaka comhem boxen nu då om man inte vill betala mer än nödvändigt?

    för detta nya system tar lång tid att knäcka?
    Varför inte betala en liten summa.

    Det är ju så att COM HEM byter system för att allt för många tittar helt gratis.

    Jag betalar med nöje 200 kr i månaden för att få tillgång till samtliga kanaler.

    Jag kommer fortsätta betala och jag kommer betala mer för jag vill ha Canalplus
    amen vad tror du inte jag gör då? det är väl klart jag betalar 200 i månaden annars hade jag väl inte funderat på att lämna tillbaka den?
    Jag betalar också mer än gärna 200 kr i månaden för alla kanalerna som jag har gjort nu....men snart kommer jag ju inte att ha alla kanalerna och inte fan tänker jag pröjsa 200 spänn för 8 skit kanaler eller...

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av zkurvic
    Citat Ursprungligen postat av sunda
    Någon som har förslag på hur man skall tackla problemet som novice?
    Skicka tillbaka boxen och bojkotta ComHem, det kommer skada dem mer än vad de troligtvis själva tänkt på. Alla jag känner kommer skicka tillbaka sina boxar när det väl slutar fungera, och jag antar att många fler än dem kommer göra detsamma. ComHem kommer förlora hundratusentals kronor pga detta geniala drag att envisas med att byra system. lol
    Tänk er att 10000 abboneneter skickar tillbaka sina boxar, det skulle innebära en förlust för ComHem på 2 miljoner kronor per månad
    Nu är det väl lite väl mycket att hoppas på att hela 10000 skall skicka tillbaka sina boxar, men att några tusen gör det är nog i allafall inte orimligt. För varje 1000 abonenter som skickar tillbaka sina boxar förlorar ComHem runt 200000 kr per månad...
    195spänn/månad för 80 kanaler är helt ok, 195spänn/månad för 8 kanaler är dock ganska långt ifrån okay, speciellt när dessa betalkanaler kan vara reklamkanaler.
    är helt inne på ditt spår...fan alla skulle lämna tillbaka sina boxar och låta comhem gråta över sitt gigantiska misstag att mucka med oss "200kr i månaden tittare"...

  8. #38

    Re: lämna tillbaka boxen?

    Citat Ursprungligen postat av pemani
    Citat Ursprungligen postat av _age_
    Citat Ursprungligen postat av pemani
    så med andra ord kan man lika gärna lämna tillbaka comhem boxen nu då om man inte vill betala mer än nödvändigt?

    för detta nya system tar lång tid att knäcka?
    Varför inte betala en liten summa.

    Det är ju så att COM HEM byter system för att allt för många tittar helt gratis.

    Jag betalar med nöje 200 kr i månaden för att få tillgång till samtliga kanaler.

    Jag kommer fortsätta betala och jag kommer betala mer för jag vill ha Canalplus
    amen vad tror du inte jag gör då? det är väl klart jag betalar 200 i månaden annars hade jag väl inte funderat på att lämna tillbaka den?
    Jag betalar också mer än gärna 200 kr i månaden för alla kanalerna som jag har gjort nu....men snart kommer jag ju inte att ha alla kanalerna och inte fan tänker jag pröjsa 200 spänn för 8 skit kanaler eller...
    Jag håller delvis med dig, Det jag är intresserad av är Canal plus o Viasat sport. Att betala 260 kr eller att betala 320 o få 7 kanaler till kan jag leva med så länge. Men jag kan erkänna att jag är villig att säga upp eländet o ta en boxer så länge.

    Men för tillfället blir det nog att betala 320 kr i månaden

    Sen tror jag inte comhem är ute efter oss som HYR boxar, utan dom är ute efter dessa personer som på ett eller annat lagligt sätt har en box o piratkort enbart. Dvs betalar 0 KR varje månad
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  9. #39

    re:lämna tillbaka boxen?

    199 SEK/mån betalar jag,och är beredd att fortsätta med det,
    men om inte Conax knäcks så får man se sig om efter alternativ.
    Om man skall ha alla kanaler blir ju kostnaden oerhörd,
    det är jag inte beredd att betala.Jag tror att Com-Hem och alla andra
    leverantörer till sist sågar av den gren dom sitter på,genom att plocka
    ut såna oskäliga priser.Va,fan det är ju bara TV-kanaler.
    Knäcks inte systemet så återlämnar jag skitet och nöjer mig med SVT1,
    SVT2 osv.

  10. #40
    För att klargöra lite:

    Min kompis har en Humax CI-5100C med en Viaccessmodul v. 4.84 (den senaste versionen som sägs fungera med de nya korten), och senaste mjukvaran i boxen. (105.03). Med det gamla orginalkortet från COMHEM fungerar allt fint, dvs han kan se de kanaler som ingår i hans abbonnemang.

    För en vecka sedan dök hans nya "Blå" kort upp från comhem och det kortet fungerar INTE i Humaxen, men däremot i hans Sagem från Comhem.

    Humaxen säger "Kanalen sänder inte eller är kodat" för alla kanaler. Dessutom verkar CI-modulen starta om med jämna mellanrum. Vi hade i det nya kortet i ca 25 minuter.
    Vi har testat det mesta, bla rensa kanallistorna och söka kanalerna igen, kanalerna hittas, men det går inte att få bild, inte ens på SVT1 eller SVT2. Helt dött alltså!

    Är det någon mer som har v. 4.84 av modulen och kan bekräfta detta?

    En annan sak: Om ni inte har v. 4.84 av CAM:en, uppgradera den inte. Den har vissa buggar i sig som man kan läsa mer om här, http://biphome.spray.se/beos/
    , behåll istället v. 4.83, eftersom v. 4.84 av modulen inte verkar fungera med det nya kortet ändå... :cry:

Liknande ämnen

  1. Svar från comhem...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 23:30
  2. nya comhem korten
    Av falken00 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:21
  3. Svar: 103
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 16:29
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss