Sidan 5 av 14 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 136

Ämne: Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av zkurvic
    Citat Ursprungligen postat av sunda
    Någon som har förslag på hur man skall tackla problemet som novice?
    Skicka tillbaka boxen och bojkotta ComHem, det kommer skada dem mer än vad de troligtvis själva tänkt på. Alla jag känner kommer skicka tillbaka sina boxar när det väl slutar fungera, och jag antar att många fler än dem kommer göra detsamma. ComHem kommer förlora hundratusentals kronor pga detta geniala drag att envisas med att byra system. lol
    Tänk er att 10000 abboneneter skickar tillbaka sina boxar, det skulle innebära en förlust för ComHem på 2 miljoner kronor per månad
    Nu är det väl lite väl mycket att hoppas på att hela 10000 skall skicka tillbaka sina boxar, men att några tusen gör det är nog i allafall inte orimligt. För varje 1000 abonenter som skickar tillbaka sina boxar förlorar ComHem runt 200000 kr per månad...
    195spänn/månad för 80 kanaler är helt ok, 195spänn/månad för 8 kanaler är dock ganska långt ifrån okay, speciellt när dessa betalkanaler kan vara reklamkanaler.

    Finns en annan sak man ska tänka på när det gäller att skicka in boxarna. Det blir stora kostnader för COMHEM med administration av boxarna. Ev reparation ordningställande till nästa kund som ev vill hyra den boxen igen.

    MEN vem vill hyra en beggad box?
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  2. #42

    Håller

    ni forfarande på med erat tjatande om att lämna tillbaka boxen vs betala ett abbonemang! var och en är väl så gammal att man själv kan ta ställning till detta.Släpp detta nu och lägg energin på att försöka lösa mysteriet kring det nya kortet.Det är mycket intressantare än att lyssna på vem som skall göra vad med sin box.!!//MVH :?
    Aldrig hata. Bara Älska.

  3. #43

    Re: Håller

    Citat Ursprungligen postat av Mr.F
    ni forfarande på med erat tjatande om att lämna tillbaka boxen vs betala ett abbonemang! var och en är väl så gammal att man själv kan ta ställning till detta.Släpp detta nu och lägg energin på att försöka lösa mysteriet kring det nya kortet.Det är mycket intressantare än att lyssna på vem som skall göra vad med sin box.!!//MVH :?
    Håller med MR.F till fullo.

    Tänk så här. SKY i England är inte knäckt på långa vägar. Ändå betalar folk hutlösa summor för att se det eftersom dom mer eller mindre har monopol på allt vettigt som visas.

    Att säga upp sitt Com Hem abonemang och skicka tillbaka boxen innebär att företaget rent principiellt vinner mot piraterna.

    Fundera på varför ni vill ha fri TV? För mig handlar det inte bara om att titta gratis. Jag är trött på monopolet dvs att få några sk-t kanaler för en dyr summa. Vill därför tvinga Com Hem att ändra policy vad gäller priser på utbudet.

    Äger ingen utrustning i dagsläget men försöker ändå fundera och komma med idéer här på forumet.

    Som sagt ju fler vi är som hjälper till desto snabbare kommer det en lösning.

    Det kostar mer för Com Hem att ta fram ytterligare ett system snart än om folk skickar tillbaka boxar.

    Vi SKA "kriga på" nu.

    /Tommie

  4. #44
    zkurvic
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av B Nice
    Den är bara att inse om det här nya systemet går åt helvete så kan de gå över till att köra fullt ut med Conax.
    Enligt Conax egen hemsida så är det också det som är planerat, att ComHem skall gå över till Conax fullt ut i sinom tid.
    "Conax conditional access systems will be included in com hem’s digital-TV platform. Conax CAS5 will initially be running in parallel with com hem’s existing CA system and in time the total TV operation will be migrated to Conax CAS5."

    http://www.conax.com/page/news_press...?id=43&start=5

  5. #45
    Håller med Tommie.
    För mig handlar det inte om att ha gratis TV-kanaler utan att comhem tar ut alldeles för höga priser och om de inte sänker priserna tänker iaf inte jag betala för kanalerna.

  6. #46

    Hmmmm

    Hoppas alla som skriver här har joinat usc o hjälper till o knäcker detta.....

    www.ucs2000.com/newmember.asp
    -----------------------------------------------------

    Det här ska nog gå o lösa.............

    ------------------------------------------------------

  7. #47

    Re: Håller

    Citat Ursprungligen postat av Tommie
    Citat Ursprungligen postat av Mr.F
    ni forfarande på med erat tjatande om att lämna tillbaka boxen vs betala ett abbonemang! var och en är väl så gammal att man själv kan ta ställning till detta.Släpp detta nu och lägg energin på att försöka lösa mysteriet kring det nya kortet.Det är mycket intressantare än att lyssna på vem som skall göra vad med sin box.!!//MVH :?
    Håller med MR.F till fullo.

    Tänk så här. SKY i England är inte knäckt på långa vägar. Ändå betalar folk hutlösa summor för att se det eftersom dom mer eller mindre har monopol på allt vettigt som visas.

    Att säga upp sitt Com Hem abonemang och skicka tillbaka boxen innebär att företaget rent principiellt vinner mot piraterna.

    Fundera på varför ni vill ha fri TV? För mig handlar det inte bara om att titta gratis. Jag är trött på monopolet dvs att få några sk-t kanaler för en dyr summa. Vill därför tvinga Com Hem att ändra policy vad gäller priser på utbudet.

    Äger ingen utrustning i dagsläget men försöker ändå fundera och komma med idéer här på forumet.

    Som sagt ju fler vi är som hjälper till desto snabbare kommer det en lösning.

    Det kostar mer för Com Hem att ta fram ytterligare ett system snart än om folk skickar tillbaka boxar.

    Vi SKA "kriga på" nu.

    /Tommie

    hmm nja....kan väl inte hålla med direkt... jag ser det mer så här....dom har satt sitt första straffkast och leder med 1-0 över oss för vi kan inte kolla gratis snart....då lämnar vi tillbaka våra boxar och ger dom ytterligare ett straffkast = 2-0 (vi ger inte upp...vi låter dom bara utöka ledningen)....men sen leker vi Jordan och låter "dom som kan" knäcka systemet och sedan gå upp med 2 sek kvar och sätta en 3:a och avgöra matchen!

    jag ser ingen som helst anledning att betala 199:- i månaden för 8 skitkanaler som jag inte kollar på nu ens en gång (Viasat Sport undantaget). Och jag har inte programmeringskunskaper eller liknande för att kunna knäcka detta system så själv är jag inne på spåret att lämna tillbaka boxen nu....tjäna 199:- i månaden i x antal månader och sen hyra en ny när systemet är knäckt.....vem vet, det kan ju ta hur lång tid som helst i princip att knäcka detta, så varför pröjsa i onödan?

  8. #48
    :evil: Nu tycker jag att det får vara sluttjatat om detta förbannade 199/mån vs lämna tillbaka boxen mm innan nån vet nåt konkret i denna fråga tycker jag denna tråd får vila....... :twisted:
    Carpe Diem

  9. #49

    Re: Hmmmm

    Citat Ursprungligen postat av tvniklas
    Hoppas alla som skriver här har joinat usc o hjälper till o knäcker detta.....

    www.ucs2000.com/newmember.asp
    Det var ett j***a tjatande på dig med att gå med ucs.
    Du har ju redan skrivit det i 20 olika inlägg , räcker inte det? :naughty:
    Mvh // tropical

  10. #50

    Re: Håller

    mm nja....kan väl inte hålla med direkt... jag ser det mer så här....dom har satt sitt första straffkast och leder med 1-0 över oss för vi kan inte kolla gratis snart....då lämnar vi tillbaka våra boxar och ger dom ytterligare ett straffkast = 2-0 (vi ger inte upp...vi låter dom bara utöka ledningen)....men sen leker vi Jordan och låter "dom som kan" knäcka systemet och sedan gå upp med 2 sek kvar och sätta en 3:a och avgöra matchen!

    jag ser ingen som helst anledning att betala 199:- i månaden för 8 skitkanaler som jag inte kollar på nu ens en gång (Viasat Sport undantaget). Och jag har inte programmeringskunskaper eller liknande för att kunna knäcka detta system så själv är jag inne på spåret att lämna tillbaka boxen nu....tjäna 199:- i månaden i x antal månader och sen hyra en ny när systemet är knäckt.....vem vet, det kan ju ta hur lång
    tid som helst i princip att knäcka detta, så varför pröjsa i onödan?
    Måste bara få svara på detta innan tråden blir vilande.

    Självklart ska ni som INTE har råd lämna tillbaka boxen. Däremot så tycks majoriteten av inläggen i denna tråd handla om att lämna tillbaka boxen och samtidigt säga upp sitt abonnemang för att j-vlas med Com Hem.

    Företaget kommer ändå att tjäna tillräkligt på dom kunder som INTE är pirater.

Liknande ämnen

  1. Svar från comhem...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 23:30
  2. nya comhem korten
    Av falken00 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:21
  3. Svar: 103
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 16:29
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss