Med en möjlighet från 512 bitar till 2048 bitars cryptering så skulle det krävas 100 tusentals datorer som dygnet runt testade alla kombinationer i många år för att knäcka en rätt nyckel!
Så många abonnenter hos ComHem finns inte! Och det är orealistiskt att tänka sig ett P-kort om det inte finns en läcka hos ComHem!
Min tanke här är att det är "bara" kortets cryptering för nycklarna som är RSA!
Inte själva videosignalen!
Om man tänker sig detta:
Providern skickar en instruktion till boxen för hur den skall ställa in sig!
Boxen har ett begränsatt antal möjligheter! FirmWare tolkar instruktionerna för hur boxen skall Ställa in sig! Ock förutsättning för att en kanal öppnar sig är att kortet skickar tillbaks rätt kod för vald kanal!
Om vi nu skiter i kortet och FirmWare så finns det förmodligen inte så många sätt att scrambla en videosignal på även om den är digital!
Alltså, min slutsats är att försöka ge sig på videosignalen istället för att knäcka kortet!
Med en ny FirmWare som laddas ner till boxen som inte tar hänsyn till providern och sen kom jag inte längre!
Men detta borde öppna nya möjligheter!
Vem är expert på videoscrambling?Man började ju med omvänd video eller där man skiftat signalen 180 grader vilket resulterade i en negativ bild med felaktiga färger!Som gamla FilmNet!
Kom med nya ideér!

-------------------------------------

Saxat från en av Mr F's sidor
av någon som kallar sig "Gurkan"