Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Mjukvara??

  1. #1

    Mjukvara??

    :wink: En lite tanke bara, eftersom att nya korten funkar direkt i min mottagare, skulle jag vilja ha ett program som säger att min MP3,5 är en comhem box, så att viaccess filerna blir läsbara... eller kommer det en signal fråm Comhemnätet som aktiverar dekrypteringen?.....

  2. #2
    Egentligen ingen dum tanke.....finns säkert nån som kan göra ett prog. Tiden får utvisa...

  3. #3
    Comhem skickar ett krypterat kontrollord (CW) som dekrypteras av opnycklarna på kortet. Detta sker ungefär var 10 sekund. Samtidigt måste en sträng av hashbytes dekrypteras. Hasch är en form av signatur.
    Alltså, när comhem gått över helt till det nya systemet måste vi ha tag på nycklar från de nya korten annars blir det svart i rutan.

  4. #4
    d69m
    Gäst

    Logga

    Om man kan emulera en comhem-box på datorn som tar signalen via ett digitaltv-kort och använder en brännare (ex. mp3.5, Infinity) som kortläsare, så borde man väl kunna logga infon från kortet?

  5. #5
    Man kan logga infon med ett vanligt season, men man kan inte emulera ett smartcard eftersom man inte har några nycklar att dekryptera cw med.

  6. #6
    Om det var så enkelt att man bara behövde logga så skulle det inte finnas nått system som inte var hackat.

    Ta exemplet Canal Digital på Satellit sidan, där vet man precis hur det fungerar och det finns färdiga filer att använda men vad hjälper det när man inte kan få fram någon nyckel :-(

  7. #7
    d69m
    Gäst
    Tanken var att man genom att använda en smartcardläsare som "box-läsare" inte ska behöva emulera ett smartcard utan använda ett orginalkort och på så sätt få tillgång till den dekrypterade informationen, när kortet kommunicerar med "comhem-emulatorn".

  8. #8
    Det är bara att skaffa ett season-kort och börja logga men det lär inte hjälpa dig att få bild

  9. #9
    Man kan däremot logga cw-dw och skicka dw:t genom internet till en annan dator som sitter uppkopplad och har ett season interface. Det kanske var det du menade.

  10. #10
    d69m
    Gäst
    Som glad amatör försökte jag mest få er som kan sånt här att tänka till för själv vet jag faktiskt inte ens vad ett season-kort är (det ska väl iofs inte vara svårt att ta reda på när man vet att det finns). Men om en tanke kan ge någon annan en fungerande ide så.....

Liknande ämnen

  1. nds mjukvara
    Av ynot i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 08:58
  2. Mjukvara
    Av ckd i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 18:49
  3. ny mjukvara
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 07:33
  4. ny mjukvara
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 12:06
  5. Mjukvara
    Av klas i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 11:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss