Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Flera LNB(än 4)

  1. #1

    Flera LNB(än 4)

    Howdy!
    Jag har en samsung 9500 ay som ju ska klara 16 LNB, jag har 4 nu men skulle behöva klämma dit 2 till, någon som vet hur det ska kopplas å ställas in.jag har förstått att jag behöver en 12v switch å har en sån men fattar inte riktigt hur jag ska ställa in det (med toneburst eller diceq o.s.v
    :shock:

  2. #2
    Har du hört att det skulle gå? jag menar mer än 4 lnb,s. Är inte det max du kan använda om du INTE har motor på parabolen.

    MVH
    Thomas

  3. #3
    :P :P Jag skulle vilja se en tallrik med 16 LnB på . :P :P
    Varför lägga ner massa pengar på 6 LnB när du kan köpa en motor istället . Mycket bättre . :wink: :wink:
    Mvh // tropical

  4. #4
    always at your service
    http://www.wavefrontier.co.uk/wavefrontier.html

    Betydligt snabbare än motor

  5. #5
    :P Hade jag satt upp så många så skulle grannarna tro att jag har direkt kontakt med E.T eller att jag jobbar i Pentagon :P
    Mvh // tropical

  6. #6
    howdy!
    yepp tbird det är en toroidal jag har å jag tycker osså det är bättre med fasta Lnbs(eftersom jag flippar runt rätt mycket) :lol:
    Men åter till min fråga, wavefrontier har ingen anvisning (tror jag) just för det jag vill göra;
    jag tror att det är så här, från dom 2 diseqswitcharna så ska man gå till 12volts switchen, sen ska man på en av dom (alltså på satelliterna. i LNB inställningar sätta på 12 volts matning) och den andra ska inte ha det, och jag antar att man då ska kalla den "första" diseqswitchen för toneburst A och den andra för B.

    jag lär väl få gå upp på taket å pröva tänkte bara bespara mig mig lite jobb genom att fråga

    mhv
    BoneRat

  7. #7
    satmaster
    Gäst

    16 Lnb

    Du kan ha 16 LNB 'er på en parabol. du bruker bare diSEq switch


    eks:
    du har 8 LNB'ER
    du trenger da 2 stk diSEq switcher (4 inn og en ut)(4/1)
    + en HØYISOLERT SWITCH

    4 HODER INN I SW. + DI NESTE 4 HODER INN I NESTE SW. DU HAR DA 2 LEDNINGERSOM GÅR INN I EN SW (2/1)

    * * * * * * * *
    | SW | SW
    | |
    | |
    | |
    ------ SW
    |
    |
    sjønner ?? hvis ikke mail meg satmaster01@c2i.net

    <SATMASTER>

  8. #8
    vad är bäst att ha en parabol med en motor på eller en parabol med 4 LNB:er?
    Vilket går snabbast att ändra kanal med?
    Vilken får jag in flest sateliter med?

  9. #9
    @Snouser

    Du har snart satt världsrekord i korkade frågor :lol: :lol:

  10. #10
    kan du svara i stället för att säga att jag är korkad?

Liknande ämnen

  1. Flera mottagare..
    Av rick i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 20:39
  2. Flera Mottagare
    Av fredriko89 i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 20:51
  3. [LÖST] 1:an, 2:an, 3:an 8:an med flera funkar ej
    Av Wantheman i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 12:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss