Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Flytt av dekoder?

nock
    Gäst

Flytt av dekoder?

Hej

Hjälp! Jag är en nybörjare på detta. Min fråga är hur man gör när man flyttar dekodern? Jag har åkt hem över julen och tagit med mig dekodern, men får inte längre in kanalerna. Systemet startar, men kanalerna kommer inte fram. Ska man ändra nätnummer eller frekvens eller något? Jag ska ha de aktuella koderna till mitt guldkort. Tack för hjälpen!

Ändra nätnummer. du hittar dom här: http://www.comhem.com/index.asp?item...8&expand=11538

Mvh
    Trance

Om du flyttar ganska långt så måste du byta nät nummer.
    listan över alla nät nummer hittar du här:
    http://www.comhem.com/index.asp?item...8&expand=11538

Mvh Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

nock
    Gäst
    Hej igen

Tack för svaren. Men det funkar ändå inte. Jag har flyttat dekodern från Luleå till Hudiksvall. Men Hudiksvall finns inte med på listan som jag fick av er, så jag provade nätnumrena från Sundsvall och Gävle, vilket är närmast geografiskt (dessutom provade jag numrena däremellan). Men den hittar ändå inte nätet. Vad gör jag för fel? Tack för hjälpen.

Finns där ComHem i Hudiksvall då?

nock
    Gäst
    Jo, det ska finnas com hem i Hudiksvall.

Mvh/ Nock

nock
    Gäst
    Hej igen

Enligt adressen jag fick senast så är inte vårt hus com hem anslutet. Dock påstår min far att så är fallet. Konstigt. Tack iallefall för hjälpen.

Mvh/ Nock

Det är väldigt enkelt att ta reda på om du har com hem!

Sök på teven, får du in basutbudet TV3, MTV, Kanal 5, ZTV etc? Om ja, i så fall har du kabel-tv, det är dock inte säkert att det är från just com hem.

Får du också in com hem-kanalen så är det com hem. Får du inte in den kanalen kan du med största sannolikhet INTE ta emot digital-tv från com hem.

Kanske är det här ditt kabelnät www.kabel-tv.se

Liknande ämnen

1. Behöver hjälp efter CD's flytt av kanaler!
    Av ctm555 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 16:35
  2. Min Dekoder
    Av 905 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 05:19
  3. dekoder
    Av hellow i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 15:27
  4. Dekoder
    Av tropical i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-18, 05:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss