Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Guldkort i nokia 9780s

  1. #1

    Guldkort i nokia 9780s

    Hej.
    Har lite ptoblem med ett guldkort som inte vill fungera i min nokia 9780s. det är ett helt au-kort som funkar i andra boxar tex samsung 9500, nokia 9802. thomson. När jag stoppar i det i det står det nåt felmeddelande i stil med att boxen är spärrad. Vad kan det vara för fel?
    /zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  2. #2
    Har du använt guldkort till den boxern innan? Testa med funcard och slipstream, brukar vara stabilare

    //S

  3. #3
    Har testat med funkort, det funkar,men inte au...Det är så att jag har bara AU-filer till guldkort. Vet inte hur jag får ur nycklarna ur filerna för att göra ett guldkort. /zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  4. #4
    Hej
    Jag har programmerat till denna låda ett flertal gånger och problemet du har löses genom att i filens providernamn måste det stå VIASAT och inget annat. Står troligen TPS där nu.

    Denna lösning har jag även gjort på thomsonlådan och har därför aldrig använt några tre dummyproviders som flera hävdar att man måste.(guld och funkort har jag provat)

    Glömde säga att jag pratar om både AU och icke AUkort.

  5. #5
    Låter bra, men ett problem kvarstår.. filerna jag fått är nog dessvärre krypterade. Går det att ändra providernamn på nåt sätt ändå?
    /zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  6. #6
    Det har jag tyvärr inget svar på men plocka hem tomma filer och lägg in koderna manuellt tills du har löst AU-frågan.

  7. #7
    ulfhjalmar
    Gäst
    prova baracuda filen

  8. #8
    De beror lite på vad de är för kryptering på filerna. Har du någon aning? Är de Geo34 filer eller vad är de för några?

    /Stimo

  9. #9
    Hej!
    Tyvärr så vet jag inte alls vad det är för kryptering på dom. Finns det nåt smart sätt att ta reda på det?? Har provat att öppna dom med via editor 4.5 och Z10 utan resultat, det står : fel på filen kanske? denna editor klarar inte av den. nåt annat program jag ska prova att använda??
    /Zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  10. #10
    Testa pic Bin editor i den har du många att välja på!!!!

Liknande ämnen

  1. NOKIA 9780S
    Av SIPA i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 16:05
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 23:08
  3. nokia 9780s
    Av sezai i forum Övriga mottagare
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 20:32
  4. Ev. Köp av Nokia 9780S
    Av Dempa1 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 23:01
  5. Nokia 9780S
    Av cuurree i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 22:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss