Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Force 1188T för digitala marknätet

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Force 1188T för digitala marknätet

Jag har precis varit och köpt en Force 1188T med inbyggd hårddisk. Ett år efter det att jag blev erbjuden en förra gången, men nu är den godkänd av boxer också. Då bangade jag pga pengabrist, skulle precis ut och resa.

Måste säga att jag, efter att ha knappat runt och testat lite grand, just nu är väldigt nöjd. Visst - dyr som aset, men den verkar väldigt kompetent och snabb. Piskar tom min tidigare, Nokia 212t, något i snabbhet vad gäller kanalbläddrandet. Och blixtrande snabb i uppstart, vilket nokian inte är...

Hade ett funcard m. slipstream till min Nokia, och den fungerade utmärkt även i force'n. Fast nu har jag tecknat upp mig för ett abb i ett år, för att få den lite subventionerad och med tanke på bytet av kort.

Är det något ni vill veta om den så skrik till så ska jag försöka testa/svara.

/Fredrik

Mia71
    Gäst
    kan du ta in boxerguid med den boxen eller

Citat Ursprungligen postat av Mia71
    kan du ta in boxerguid med den boxen eller
    Nej, det går inte tyvärr.

Men till skillnad från Nokia 212 (som inte heller har guiden) så buffrar den informationen om alla kanalers program i EPG (electronic program guide). Så man behöver inte zappa runt för att se vad som visas (och nästkommande) på de olika kanalerna.

Mia71
    Gäst
    ok jag har själv en nokia 212t men är intresserad av en ny men vet inte vad jag ska köpa än.
    Man kommer väl på det så småningom.
    Tack för svaret i alla fall

Nemas problemas, skrik till om det är något mer du undrar över.

Ha en bra helg :)

Är fortfarande väldigt nöjd, men tycker det är lite synd att den inbyggda EPG'n inte inneåller fler program än nuvarande och nästa. Fast det är å andra sidan tydligen Boxer's fel eftersom de inte sänder det. Forcen har stöd för upp till 4 dagar tycker jag mig ha läst.
    Gillar att inspelningsdelen listar programmets namn och att man inte behöver leta upp något VHS-band
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Tycker det e lite väl dyrt för boxers lilla utbud..... skulle kunna tänka mig en sån för Comhems stora utbud.. hade varit mer värt.

Visst är det för dyrt. Men är man teknikfreak så :lol:

Ställde frågan till Force om boxerguide kan komma vid framtida mjukvaruuppgraderingar, men fick svaret att:

No chance of open tv since this requires considerable hardware modifiactions .
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Fråga:
    Om man spelar in på den inbygda hårddiken kan man sedan överföra filerna till en PC för att kunna bränna ut dom på DVD?

/joad

Liknande ämnen

1. Nya kanaler i marknätet!
    Av GlaZz i forum Boxer
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 18:26
  2. Marknätet
    Av Madness i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 14:52
  3. Marknätet ?
    Av Klemman i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 10:45
  4. Force 1188T till BOXER?
    Av rayztorm i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 15:19
  5. Viasat i digitala marknätet ????
    Av Mekis i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 21:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss