Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Boxar till salu av comhem

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av talpazan
    Citat Ursprungligen postat av robert_gbg
    Detta erbjudandet skulle jag vilja ha i min brevlåda då... När fick du det i din brevlåda då?

    detta erbjudande får alla som bor hos "en vis hyresvärd" i "en viss stad" som har haft en annan kabel-tv provider hittills, men switchar till comhem...

    jag vet inte om det är deal-en som hyresvärden har med comhem (tvivlar starkt på, som jag känner dom....)..eller om det är nån försöksgrupp som det handlar om...


    det hela låter mysko iallafall......
    Ringde idag och försökte teckna mig för de erbjdandet men det gick bara om du bor hos Mimer i Västerås... Skumt... För när jag ringde och sa att jag fått erbjudandet i brevlådan så frågade han om jag bor hos mimer i Göteborg, jag svarade ja sen tecknade han abbonemang. Sen ringer han upp efter 10 minuter och säger att nåt måste vara fel eftersom detta bara gäller mimer i Västerås. Så då ville han veta exakt vad som står i erbjudandet jag fått på posten. Antar att han ringer i mon och när jag säger att jag inte ha lappen kvar så kommer de inte släppa igenom beställningen...
    Mmmmmmmm

  2. #12
    Mimer i Västerås är det kommunalabostadsbolaget i stan.
    Det är med andra ord ett STORT bostadsbolag och störst på marknaden.

    Mimer har tidigare haft Kabelvision men har tydligen bytt till CH, vilket innebär att CH kommer att få MÅNGA NYA kunder i V-ås.

  3. #13
    PsyCor
    Gäst
    Läste om detta erbjudande. Köpa box för 495;- är ju inte helt fel.... OM man hade kunnat använt piratkort, vilket man tydligen inte kan på nåt sätt längre.

    Är jätte trött så jag orkar inte leta.

    Är allting blockat? Kan ingen använda sina piratkort längre eller när deras uppgradering är klar?


    (Har varit helt borta ur loopen sen länge tillbaka, hade ingen aning om att allt blivit blockat...)

  4. #14
    :wink: Jag fick min nya box idag den för 495:- och mitt piratkort fungerar i denna box. Det är en Sagem ICD 503..

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av PsyCor
    Läste om detta erbjudande. Köpa box för 495;- är ju inte helt fel.... OM man hade kunnat använt piratkort, vilket man tydligen inte kan på nåt sätt längre.

    Är jätte trött så jag orkar inte leta.

    Är allting blockat? Kan ingen använda sina piratkort längre eller när deras uppgradering är klar?


    (Har varit helt borta ur loopen sen länge tillbaka, hade ingen aning om att allt blivit blockat...)
    Jepp, det kommer tyvärr bli kolsvart i rutan när de byter system. :cry:

  6. #16
    smack
    Gäst
    kan det vara så att den nya boxen kan ladda ner en annan typ av mjukvara som inte den gamla kan klara av och det är därför man inte får köpa den gamla boxen av CH?

  7. #17
    PsyCor
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av 23011369
    :wink: Jag fick min nya box idag den för 495:- och mitt piratkort fungerar i denna box. Det är en Sagem ICD 503..

    Synd bara att det inte kommer vara länge...

  8. #18
    :wink: Jag tycker det är bättre att äga boxen än att hyra den. Tänk om man behöver lödda en krets eller något annat i boxen när man har knäckt comhem systemet. Då kan man inte hyra den. :roll:



    __________________________

    23011369

  9. #19

    Kan det vara så...

    att denna box innehåller conaxcam vilket inte de allra äldsta Sagemboxarna gör.Att de klarar piratkort ser väl inte Comhem som ett problem just nu då Conax strax knackar på!//MVH
    Aldrig hata. Bara Älska.

  10. #20
    Erbjudandet är ett "julerbjudande" dom gör ju reklam för det på tvn hela tiden. Du kan inte köpa din gamla box utan det blir den nya, om du hyr en så måste du självklart skicka tillbaka den, men om du har en egen sedan tidigare så behövs det såklart inget tillbakaskickande
    Denna box går det att kolla på pirat på lika bra som dom andra com hem boxarna, altså det funkar för tillfället (tills dom byter system helt)
    Sedan har ju inte den man kan köpa någon analog tuner :/ så man kan inte kolla på de analoga kanalerna genom boxen :/ man kan då inte heller använda antennkabeln till att se boxen på istället för scart.

Liknande ämnen

  1. Kortbrännare till salu
    Av bigjim i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 19:16
  2. P-kort till Comhem till salu?
    Av Kosovo i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 16:11
  3. Humax 5400 Z till salu
    Av matrix i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-06, 21:03
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 21:47
  5. orginalkort till salu
    Av savbrink i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 13:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss