Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Både viasat och canaldigital?

Både viasat och canaldigital?

Vad krävs för att man skall kunna få in både viasat och canaldigital via parabol? går det med samma parabol osv.?

Jadå de går prima med en och smma skål. De du behöver är en motagare som tar både Viacess och Conax. De finns motagare på marknaden som tar båda.

Behöver jag två mikrohuvuden i skålen?

Är det en bra idé att köpa ett canaldigital paket att prenumerera på, och bygga ett viasatkort att komplettera med? (eftersom det verkar vara svårt att göra tvärtom)

Mitt råd är att Du köper en "fri" mottagare, t.ex. Force1155, du får 1000:- i rabatt på den om du tecknar abb. hos Canal Digital. Sen gör du fulkort till Viasat....

Ja du behöver två huvuden i skålen
    Om du ska köpa ett CD paket så se till att motagaren har plats för en CAM. CAMen tillkommer se och kostar runt 800 sek. Rekomenderar att göra som kronblom säger

//S

jo, iof..
    jag hade tänkt skaffa mig en nokia 9902s + parabol + canal digital abbonemang. Kan det vara nåt?

Jag hittade ett paket på almsat för drygt 4000kr.
    "Nokia 9902 S Norden Paket (Almsat Cash and Carry)" samt komplettera det med ett canal digital abbonenmang.

men det kanske blir billigare att teckna ett canaldigitalerbjudande och sedan komplettera med en ny box? heh... förvirrat just nu :wink:

Om du ska köpa den motagaren så måste du även köpa till en Conax CA modul för 999 SEK (på Almsat)

Är de inte bättre att köpa en motagre som klarar både Viaccess och CONAX?? Visat sänder på Viaccess och Canal Digital på Conax

//Stimo

Det har du rätt i, men jag är ute efter en inspelningsmöjlighet på hd.
    Jag har inte hittat någon mottagare som tar både viaaccess och conax och som har hd inspelning?
    Rekommendera gärna en box. Ni vet säkert bättre än mig vad man bör ha?

Force 1189s/1199s
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Heh.. här går det undan med svaren. Härligt!
    1199s tror jag är en kanonbra box och den verkar ha inbyggt viaaccess och conax + hd! super!

Liknande ämnen

1. Samsung som fungerar både till viasat och canaldigital??
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 15:46
  2. Mottagare till både viasat + Canaldigital???
    Av emwroba i forum Övriga mottagare
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 21:34
  3. Både Viasat och CD!?
    Av skajj i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 15:49
  4. BÅDE Conax och Viasat??
    Av NiQ i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 15:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss