Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Snälla hjälp mig komma igång

  1. #1

    Snälla hjälp mig komma igång

    Hej, jag är väldigt ny på detta och jag undrar hur man ska komma igång med att bränna kort och liknande. Har en Cardpro USB ( http://www.argolis.com/USBreader/ ) och 10 guldkort, digitalboxen är en Sagem ITD 632. Har läst en massa men det har tydligen inte sjunkit in än :? Det jag undrar över är egentligen allt som har med detta att göra. Hur jag kommer igång o.s.v.

    Har även läst igenom reglerna och kunde inte uppfatta om jag skulle bryta mot reglerna.

    Tack på förhand / Martin

  2. #2
    Börja med att besöka våra guide&filsidor, där hittar du det mesta
    Är det sen nått du inte förstår så komigen med en konkret fråga

  3. #3
    Jo jag vet att det blev lite abstrakt =) Saken är den att jag inte har något originalkort. Vad jag förstått så är det inte direkt nåt program som stödjer USB heller... Har ju som sagt en usb-brännare...
    Kanske ska radda upp några frågor...


    1: Bränner man kort specifikt för t.ex. Boxer?
    2: Hur får man tag i filer? <--- ska ni inte läsa!
    3: Hur man kan göra det autouppdateringsbart?

  4. #4
    Gäst
    1) Ja, men principen är densamma för alla providers som använder samma CA system.

    2) Läs T-birds svar.

    3) Går med i ucs2000 och förtjänar nycklar om du inte har egna.

    /Spock

  5. #5
    Tjo, dags att plåga er igen!

    Har fått några filer av en vän boxer nånting heter dom (vågar inte skriva ut hela filnamnet)

    Använder mig av Cardpro USB (beta release)
    När jag lägger till pic filen i flash memory så går det bra, samma med External EEPROM. Men när jag ska bränna så går det inte att skriva till External EEPROM. Fastän det verkar gå till Flash memory.

    Så som jag förstod det så skulle jag lägga eeprom filen till External EEPROM eftersom guldkort inte har nån Internal EEPROM.

  6. #6
    har du filer till goldcard (inte till fun)? jag skulle rekomendera att ta en tom provider from 'guider', droppa den på morphex, skapa filer till ditt kort, editera ext-filen så du kan mata in nya koderna, spara och bränn med ditt program

    allt du behöver finns där!
    jag gjorde nyss en fun enligt dom reglerna och det funkar klockrent...och det var första gången också ..betydligt lättare än man kan tro!
    /peace!

  7. #7
    Det låter som du fått filer till ett funcard och det kan du inte lägga på en guldkort.
    Men du kan alltid använda nycklarna som finns i det.
    Öppna med en editor och kopiera bara

  8. #8
    Testade generera filer från morphex och fick ungefär identiska filnamn från morphex var det: BOXER_GOLD32_xxxx o.s.v.
    och från min vän var det BOXER_GOLD34_ o.s.v.

    Och han hade antagligen använt samma program men gjort om från fun till gold. Men jag kan inte bränna External EEPROM

  9. #9
    Hej!
    Jag ha ren thomson mottagare och en mp brännare samt GK & Funcard vilka filer gäller för en sådan mottagre hittar inga som passar. Finns de i så fall på stopstop? Eller hur skall man göra??
    Tacksam för utförligt svar...

  10. #10
    Tittade just på argolis sidan och det fanns ju en fin bild på progget

    Har du ställt Cardtype på rätt korttyp? borde stå goldcard el dyl
    Tagit bort bocken för internal eprom? (kanske sker automatiskt när man väljer guldkort)

Liknande ämnen

  1. Komma igång
    Av RedRay i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 19:43
  2. Komma igång
    Av 40hz i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 07:04
  3. Hjälp att komma igång med DB500C
    Av templo i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 20:06
  4. DM-500c Komma igång.
    Av balderis i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 21:34
  5. Komma igång!
    Av bn i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 23:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss