Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: tips

  1. #1

    tips

    Jag har en 85cm parabol med 2 huvuden riktad mot Sirius och Thor. På Thor har jag haft Canal lokal abonnemang, men avslutade det då jag hade dessa kanaler på min Boxer. Jag vred nu min parabol mot öster, så att dubbelmatningen istället tar in Hotbird(13 gr.öst) och Sirius(5 gr.öst). Visserligen är skillnaden 8 grader men det funkar. På Hotbird finns många fria kanaler, och inte minst BBCPrime. Den är visserligen kodad :wink: men i viaccess och koden+rätt identitet finns att hämta på de flesta kodsidor. De har inte ändrat kod sedan sept. 02, så det verkar lugnt . När man gör en kanalsökning från denna kombination av satelliter, får man använda sig av antennkonfigurationen 4 vägs diseq-switch i menyn(gäller Nokia 9802).

  2. #2
    jag fick med en parabol med 1 lnb,när jag köpte min thomson..denna ligger omonterad i garaget.om jag monterar denna och riktar den mot sirius(viasat) samt riktar den befintliga som jag använder idag (2 lnb) mot hotbird så borde det väl funka då? eller finns det några andra tips ?
    det blir iså fall 3 lnb ! kan man ställa in en thomson dsi 35 th, så det funkar?

  3. #3
    Ska du ta in signal från alla 3 lnb:s så måste du ha en annan switch, nämligen en 4vägs disceq. Hur du konfigurerar mottagaren bör stå i mannualen.

Liknande ämnen

  1. GPS Tips
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:48
  2. Tips!
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 13:08
  3. tips
    Av fan194 i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:12
  4. Tips !
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 12:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss