Sidan 13 av 16 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 158

Ämne: i kväll stänger comhem ner sitt gamla system !!!

  1. #121
    Johantohan
    Gäst
    Jag har en fråga.
    Om det nu är kodingen dom har ändrat coh det är därför dom skickar ut nya kort. Då ligger det iaf inte i hårdvaran vilket hade försvårat jobbet att knäcka kodingen betydligt.
    Nu kommer fråga =)

    Har dom byggt om hela systemet så att man blir tvungen att få hem en ny box eller ska det "bara" vara mjukvarukodning??

    För så länge det är kortet som avkodar så borde det inte ta lång tid innan någon gör det men som någon sa innan varför skulle han/dom dela med sig hur man gör. Dom kommer ju att tjäna grova pengar på det isåfall.

  2. #122
    MB300TE
    Gäst
    såvitt jag har förstått så finns det speciella CONAX kort för CONAX systemet.....men eftersom systemet inte är conax utan en gatukorsning av viacces och conax så kanske de inte funkar me varken conax kort eller typ goldcard/funcard....

    Utan man måste kanske mosca org. korten eller me olika moduler förbikoppla conax/viacces blandningen i nya korten...


    Ruvar på mitt VIRGINCARD ;P

    ska bli kul att se er gosar som kört igång comhem24.zip och se om det funkar 2 veckor längre......

    ni e pionjärer...man tackar för att ni testar.... :wink:

  3. #123
    Mediteve fungerar med mitt piratkort, är inte det en digital kanal?

    Sen undrar jag hur min Macab digitalbox kan ange vad det är för program på kanalerna just nu, (gula texten i den blå popupprutan) borde inte den informationen också vara krypterad :?:

  4. #124
    casper
    Gäst
    undrar om det är nån som har försökt att extrahera de nya korten!
    med vilka program?? eftersom det verkar någon korsning mellan conax & viacess borde man vär testa med program för conax också
    tror jag eller???

    För det första vet man ju inte om det redan finns program för extr. av de ny kort så tror jag att man borde väl börja där för att kunna knäcka det nya systemet eller finns det nåt bättre förslag???

    och man borde lägga up på forumet det såm man har testat så att inte alla håller på med samma sak!!!

  5. #125
    casper
    Gäst
    Är det nån som vet om de har kunnat uppdatera boxarna till annan system än viacess??? Typ conax???

  6. #126
    gson63
    Gäst
    En kompis som bor i Karlskoga har inga problem med sitt piratkort, det fungerar hur bra som helst. Har de bytt till Conax bara i vissa delar av landet?

  7. #127
    omighty
    Gäst

    Inte Conax

    Com hem kan inte ha bytt till conax!!!
    Om så skulle vara fallet skulle comhem bli tvungen att byta ut alla boxar, vilket inte är möjligt..

    troligast är att dom har bytt till det förbättrade via2 access systemet som boxer kommer att göra.. detta funkar i alla boxar som tar viacess men gör det svårare att få ut någon vettig info ur kortet...

    Någon som har en annan åsikt?
    om så hur förklarar ni då att inga box byten sker?

  8. #128
    Comhem har kapslat in Conax i den gamla Viaccesskommunikationen. Boxen tror att den kör Viaccess, men det gör den inte. Kortet pratar Viaccess men internt kör kortet Conax. Det är en jävligt smart lösning. Comhem har tänkt till.

  9. #129
    Qtek2
    Gäst

    Comhem Patch,,,,,

    Om man inte Aktiverat kortet i Boxen kan man patcha det o få fyra veckor vet inte hur i nu för en jag känner gjorde det
    Återkommer imorron med info hur

  10. #130

    hmm

    Jag väntar med spänning....
    Jag vill osåå ha 4 veckor...............
    -----------------------------------------------------

    Det här ska nog gå o lösa.............

    ------------------------------------------------------

Liknande ämnen

  1. Spara gamla Comhem kort
    Av skalman77 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 10:38
  2. Kommer comhem byta system i gamla UPC hus?
    Av zomeone i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 11:34
  3. Byter de till samma system som comhem?
    Av Robban11 i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 17:37
  4. Comhem har inte bytt system!!
    Av Prince i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 17:34
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-13, 21:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss