Sidan 7 av 16 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 158

Ämne: i kväll stänger comhem ner sitt gamla system !!!

Gäst
    Den enda signal som tagits bort är CA strömmen för Viaccess, simulcryptandet är över mao. Röd ruta är följden. "Svart i rutan" är mer ett talesätt än en faktisk beskrivning.

Framtiden heter "card sharing".

/Spock

chipwreck
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Spock
    Framtiden heter "card sharing".

/Spock
    Men för att det ska funka så måste väl någon fortfarande komma på hur man läser av de nya korten eller?

/ chipwreck

Kalle45
    Gäst
    När jag nyss kom hem 21.45 så hade jag boxen på 2'an och hade bild och ljud men röda rutan framme ovanpå bilden.
    Måste ju betyda att signalen är kodad på samma sätt fortfarande alltså. Däremot så är det ju heldött när man bytte kanal.

Har inte orkat sätta mig in i vad allt det nya handlar om, men är det alltså samma kodade bildsignal som går ut, enda skillnaden att nycklarna är kodade på ett sätt som bara nya korten kan läsa av?

Jag har kvar VH-1 och MTV-2 ! Dyker upp en "No-right" blå ruta (Humax dekoder), men trycker OK och sen är de igång. Inga andra kaneler (som jag har testat) fungerar sedan ett par timmar. Finns i Uppsala.

Hoppas att detta knäcks snart. Hoppas det lnäcks före jul, så att mina kids har nått att göra då, här i regniga borås.

mmm ett par kanaler funkar det på ... ser på basket på viasat sport just nu

Är systemet verklihen utbytt, när vissa kanaler funkar.?

Kalle45
    Gäst
    Systemet lär inte bytas alls, däremot så kan ju förstås krypteringen av nycklarna vara ny vilket är nog så illa. Skulle de byta system så skulle inte samma boxar användas.

Viasat sport

Hej ,jag kan fortfarande se viasatsport(102)samt norsk och tyskt först med röd rutta men genom att trycka på infoknappen försvinner röda ruttan också,någon annan som kan se det ? Bor i 040 (Malmöområdet)

petermbi
    Gäst
    Vad gör vi nu ???

Liknande ämnen

1. Spara gamla Comhem kort
    Av skalman77 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 10:38
  2. Kommer comhem byta system i gamla UPC hus?
    Av zomeone i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 11:34
  3. Byter de till samma system som comhem?
    Av Robban11 i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 17:37
  4. Comhem har inte bytt system!!
    Av Prince i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 17:34
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-13, 21:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss