Den enda signal som tagits bort är CA strömmen för Viaccess, simulcryptandet är över mao. Röd ruta är följden. "Svart i rutan" är mer ett talesätt än en faktisk beskrivning.
Framtiden heter "card sharing".
/Spock
Den enda signal som tagits bort är CA strömmen för Viaccess, simulcryptandet är över mao. Röd ruta är följden. "Svart i rutan" är mer ett talesätt än en faktisk beskrivning.
Framtiden heter "card sharing".
/Spock
Men för att det ska funka så måste väl någon fortfarande komma på hur man läser av de nya korten eller?Ursprungligen postat av Spock
/ chipwreck
När jag nyss kom hem 21.45 så hade jag boxen på 2'an och hade bild och ljud men röda rutan framme ovanpå bilden.
Måste ju betyda att signalen är kodad på samma sätt fortfarande alltså. Däremot så är det ju heldött när man bytte kanal.
Har inte orkat sätta mig in i vad allt det nya handlar om, men är det alltså samma kodade bildsignal som går ut, enda skillnaden att nycklarna är kodade på ett sätt som bara nya korten kan läsa av?
Jag har kvar VH-1 och MTV-2 ! Dyker upp en "No-right" blå ruta (Humax dekoder), men trycker OK och sen är de igång. Inga andra kaneler (som jag har testat) fungerar sedan ett par timmar. Finns i Uppsala.
Hoppas att detta knäcks snart. Hoppas det lnäcks före jul, så att mina kids har nått att göra då, här i regniga borås.
mmm ett par kanaler funkar det på ... ser på basket på viasat sport just nu![]()
Är systemet verklihen utbytt, när vissa kanaler funkar.?
Systemet lär inte bytas alls, däremot så kan ju förstås krypteringen av nycklarna vara ny vilket är nog så illa. Skulle de byta system så skulle inte samma boxar användas.
Hej ,jag kan fortfarande se viasatsport(102)samt norsk och tyskt först med röd rutta men genom att trycka på infoknappen försvinner röda ruttan också,någon annan som kan se det ? Bor i 040 (Malmöområdet)
Vad gör vi nu ???