Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Vilken dekoder fungerar bäst till Boxer?

  1. #1

    Vilken dekoder fungerar bäst till Boxer?

    Vilken av följande dekodrar tycker du är bästa mottagaren till Boxer, och varför? ... samt är det någon som vet något tekniskt som gör att någon av dessa sticker ut lite granna.. de kostar ju nästan lika mkt. hela bunten och man vill ju självklart köpa det bästa om man ändån ska kasta ut någon tusenlapp....

    Nokia 212T
    Nokia 9820T
    Sagem IDT-632
    Thomson DTI 353TH
    Thomson DTI-2000
    Triax DVB354T

    mvh,

  2. #2
    Alla funkar väl bra!...antar jag..själv har jag en Nokia 212T..funkar bra med funcard...lätt att sköta...klarar dolby digital..har däremot INTE boxers programguide..

  3. #3
    Force 1144t
    Force 1188t
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av JohanF
    Force 1144t
    Force 1188t


    instämmer på denna!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hrc4u
    Citat Ursprungligen postat av JohanF
    Force 1144t
    Force 1188t
    instämmer på denna!
    jag med - men blir ännu bättre om boxer behagar sända ut lite mer epg-data snart - och inte bara för nuvarande och nästkommande program.

  6. #6

    var hittar man Force 1188T billigast?...

    Var på nätet kan jag hitta Force 1188T billigast?...
    Det jag har hittat är från http://shop.citymarknad.se/netsat och de säljer den för 5000 kr.... finns det något ställe som dem billigare i Sverige / inom EU.....

    mvh.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av frejac

    jag med - men blir ännu bättre om boxer behagar sända ut lite mer epg-data snart - och inte bara för nuvarande och nästkommande program.
    Fick precis svar från boxer:

    Tyvärr har vi inga planer på att utöka programinformationen för tillfället.
    Vi koncentrerar oss på att använda det lilla utrymme som finns kvar i luften, (frekvensutrymmet), på tv-kanaler.



    Hur mycket plats kan det ta??

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Om Force 1144T

    1. Har den en bra EPG?

    2. Finns det någon Tv guide, där alla kanaler är samlade på samma sida så man kan se vad som finns på alla kanaler?

    3. Är den så snabb vid kanalbyte om det står i annonser? Lirtar inte på typ Expert...

  9. #9
    1+2. Njaa..om Boxer skulle sända ut mer data skulle den vara bättre. Nu ser man bara nuvarande och nästkommande på alla kanaler på en sida som man får bläddra lite i eftesom alla kanaler inte får plats. (nästan två skärmsidor går åt).Kan trycka fram lite mer info om programmen också. Men inte stega i framtiden. Men bättre än Nokia 212t eftersom den inte har en samlingssida - där får man stega genom kanalerna för att se vad som sänds.

    3. Jag har inte så många att jämföra med, har bara haft 1188t (samma som 1144t men med HD) och en Nokia 212t. Nokian är hyggligt snabb till skillnad från dom äldre nokierna har jag förstått, men Forcen är snabbare ändå. Ingen jätteskillnad men jag _tror_ inte det finns någon snabbare idag.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Tack för det.

    Lite synd att boxer gjort sin egen boxerguide...
    Antagligen därför dom "vägrar" sända ut mer prog. info!?!

Liknande ämnen

  1. Vilken image fungerar bäst på dm500+ ?
    Av pengo01 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 09:54
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 11:16
  3. [LÖST] Vilken box fungerar bäst med piratkort?
    Av Grolsch i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 13:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss