Sidan 12 av 20 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 199

Ämne: Enda lösningen?

  1. #111
    ante_ante
    Gäst
    Intresserad givetvis. Inte så kunnig men ska försöka!

  2. #112
    Kosovo
    Gäst
    "New software Pentacrypt 1.11 for universal Common Interface modules, especially for Magic CI has appeared on Internet. It allows viewing the all channels encrypted in Conax. The important thing is, that new Pentacrypt software can be loaded not to only the newest 1.04 version of module, but to all preceding versions of Magic module. In this situation, modules in v1.03 re-made became sensless.

    The new Pentacrypt 1.11 software allows decryption of all channels encrypted in Irdeto/Irdeto 2, Seca/Seca 2, Viaccess/Viaccess 2, TPS Crypt, Nagravision and ...Conax.
    The first PC2.5 samples were available in February this year. It is the first Viaccess card featuring crypto-algorithm differentiation. At the same time, Viaccess will launch the PC2.6 developments later this year, leading to full availability by the end of 2004. "

    Såg det där på ett annat forum, fattar inget, vad menar de?

  3. #113
    petermbi
    Gäst
    Självklart hjälper man till, har några vänner på comhem !!
    Hoppas att vi fixat det innan Julafton

  4. #114
    @petermbi

    Har du nått vettigt att säga så gör det men håll inte på och posta massa skit för det tar jag bort och du åker på en varning

  5. #115
    Citat Ursprungligen postat av Kosovo
    "New software Pentacrypt 1.11 for universal Common Interface modules, especially for Magic CI has appeared on Internet. It allows viewing the all channels encrypted in Conax. The important thing is, that new Pentacrypt software can be loaded not to only the newest 1.04 version of module, but to all preceding versions of Magic module. In this situation, modules in v1.03 re-made became sensless.

    The new Pentacrypt 1.11 software allows decryption of all channels encrypted in Irdeto/Irdeto 2, Seca/Seca 2, Viaccess/Viaccess 2, TPS Crypt, Nagravision and ...Conax.
    The first PC2.5 samples were available in February this year. It is the first Viaccess card featuring crypto-algorithm differentiation. At the same time, Viaccess will launch the PC2.6 developments later this year, leading to full availability by the end of 2004. "

    Såg det där på ett annat forum, fattar inget, vad menar de?
    Den innehåller bara dom gamla nycklarna...

  6. #116
    jag har kommit på en lösning tyvärr så vill jag inte presentera den
    förrän 18-19 December, jag hade delat gärna med er mer info nu, men som sagt de kan finnas spioner även på den här forumet :wink:

    mvh

  7. #117
    Kan man inte säga B ska man inte heller säga A..

  8. #118
    lovecard.

    Om du nu har kommit på en lösning, varför vill du inte presentera den förrän 18-19 december??

  9. #119
    varför just 18-19 dec... e de nåt speciellt som kommer hända då

  10. #120
    Problemet är att få fram nycklar. Detta kan man åstadkomma på två sätt, antingen genom att infiltrera Comhem eller genom att extrahera dem från ett kort. Resten löser sig. Brute-force på 512-bitars RSA kan ni glömma.

    Om vi förutsätter att ingen här har sådana kontakter på Comhem att det går att få nycklar därifrån, så innebär det alltså att korten måste attackeras. Nycklarna finns på korten, det är faktum. Eftersom informationen finns där, så går den att utvinna. Problemet är hur. Antagligen låter detta sig göras om man har tillgång till rätt utrustning. Det är inte heller helt omöjligt att det går att "lura" kortet att lämna ifrån sig nycklarna, men tyvärr har jag varken nåt kort eller nåt Comhem att testa med...

    Om det går att "prata" med kortet och sniffa kommunikationen mellan kort <> box så är man ju en bit på väg. Sen får man försöka hitta svagheter och buggar i kortet, har man riktig tur så går det att skicka speciellt utformade instruktioner till kortet som t ex skriver över kortets buffer med egen maskinkod som sedan exekveras... Ja, de av er som pysslat med liknande saker förut vet vad jag menar. Kan man väl få det att exekvera egen kod så kan man få det att göra vad som helst.

    Jag skulle börja där.

Liknande ämnen

  1. Tv4, SVT1&2 är enda som funkar!?
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 18:46
  2. Är Linux lösningen?
    Av trollhattan i forum Linux
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:08
  3. Är Strong 8700 den enda..?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 20:55
  4. just nu enda sättet.
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 22:06
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 01:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss