Sidan 14 av 20 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista
Resultat 131 till 140 av 199

Ämne: Enda lösningen?

captaincrash
    Gäst
    Hej alla!
    Jag arbetar på ett företag där ryktet säger att problemet är löst inom kort.Här finns många på företaget som arbetar febrilt varje dag med olika lösningar så självklart vill jag vara med o försöka lösa det hela.
    Hör av mig inom kort.

Finns det någon som vet hur många bitar dom har krypterat med?

Re: Enda lösningen?

Citat Ursprungligen postat av FlowDown
    För att få ett p-kort att fungera behövs det (helst) giltliga MK-nycklar eller OP-nycklar, och eftersom ingen (hittills) har lyckats läsa ut några från ett org-kort, måste någon med rätt utrustning gör det (någon som har någon kontakt?). Om vi lyckas få ut nycklarna är det ingen stor match att skriva en Conax via Viaccess smartcardlösning. Problemet är att MK-nycklarna inte får komma ut. Det löser man genom att kryptera nycklarna och göra en loader som tar emot den krypterade nyckelfilen, vilket leder till att filen kan göras publik fast med hemligt innehåll (som vissa andra onämnbara kort :-)). Detta leder oss tillbaka till nyckelfrågan. Det är bara att inse att ingen annan kommer att komma och rädda oss, så vi kommer att få göra jobbet själva... Jag kan tänka mig ett communityprojekt där alla hjälps åt och dom som verkligen har hälpts åt kommer att få tillgång till ett kort med nämnda loader.

Några åsikter?
    Är gärna med och hjälper till....

hmm jag har en liten fråga.. är det NÅGON som känner till ett program för att programera dessa nya korten. nu pratar jag ur en programerares synpunkt. om en person skriver en programvara till dessa kort. finns det nått program tillgängligt någonstans att föra över sina egna skriva program till chippet .. om detta finns så borde det inte vara så väldigt svårt att skriva ett program till processorn som dumpar flashminnet serielt. och om nycklarna ligger i flashminnet så woalla !! EMU TIME

Jag hänkar på detta fina förslag

Behöver ni hjälp med datorkraft eller whatnot så skicka ett PM

el-zorro
    Gäst
    klart man är med............
    la verdad es la verdad..

Så funkar comhem

Just nu så tror jag att comhem funkar enligt följande.... Dom har köpt ett kontrakt från conax o conax har endast krypterat koderna... resten av funktionerna är densamma.... det enda vi behöver göra är att komma mellan krypteringen o få ut koderna sen kan man programmera ett vanligt funcard o få det att funka igen... varför inte våra gamla kort funkar beror på att comhem har dödat alla dom gamla nycklarna o kör på helt nya just nu.... säg till ifall ni inte håller med nånstans....

Rattle
    Gäst

Re: Så funkar comhem

Citat Ursprungligen postat av _ivan_
    Just nu så tror jag att comhem funkar enligt följande.... Dom har köpt ett kontrakt från conax o conax har endast krypterat koderna... resten av funktionerna är densamma.... det enda vi behöver göra är att komma mellan krypteringen o få ut koderna sen kan man programmera ett vanligt funcard o få det att funka igen... varför inte våra gamla kort funkar beror på att comhem har dödat alla dom gamla nycklarna o kör på helt nya just nu.... säg till ifall ni inte håller med nånstans....
    Jag håller inte med ett endaste dugg och varför har jag förklarat i minst en annan tråd!

/Rattle
    P.S Ni kan jobba ihop bäst ni vill men om ni var smarta nog för att knäcka detta skulle ni inte söka kompanjoner här, åtminstone inte öppet.

Liknande ämnen

1. Tv4, SVT1&2 är enda som funkar!?
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 19:46
  2. Är Linux lösningen?
    Av trollhattan i forum Linux
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 19:08
  3. Är Strong 8700 den enda..?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 21:55
  4. just nu enda sättet.
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 23:06
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 02:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss