@ladylay
Usch va hemskt att bli förknippad med STOP eller någon liknande. Du kan pusta ut, jag tillhör ingen annan än mig själv. Ang. det jag skrev så tycker jag att ingen med kunskap tar tag i det eller vill ta tag i det. Kanske skulle mitt inlägg göra folk förbannade och motivera dom till att inte ge upp utan försöka hitta lösningen. Visst är det näst intill omöjligt att BF'a conax men hade jag haft ett program för conax såsom UCS har för viaccess så hade jag kört det programmet om jag så va helt själv. Miljarder kombinationer visst, men man kan ju ha tur även om det känns som om det är lättare att få in 7 rätt på lotto
Som hubba säger så finns det alltid en chans. Krypteringen är skapad av människan och kan knäckas av människan. Folk sitter på enorma kunskaper men få utnyttjar dom dessvärre.
Men det jag undrar över är om du regga ett nytt namn bara för att svara på mitt inläggOm det är ditt enda namn så är jag smickrad att jag fick dig att skriva ditt första inlägg. Har du aldrig tidigare undrat över något och velat fråga om det här?
@arne vajsing
Jag hade oxå gärna betalat för ComHem om priset va lägre. Jag tror oxå att ex. ComHem hade vunnit i längden om dom ex. hade haft ett pris på 99 kr för alla kanaler för det priset kan nästan alla ha råd med. Då får man valuta för pengarna och Comhem tjänar pengar då dom får fler abonnenter. Många belalar idag 129 kr. för 8 favoriter för att kunna ha mottagaren och sen har dom priatkort för dom övriga kanalerna. Alltså tycker dom det är värt att betala 129 kr för att få allt. Men hade ComHem då erbjudit alla kanaler för 129 kr så hade det inte funnits något behov för priatkort till ComHem. Det finns många exempel på smart business i många affärsområden där man säljer något billigt och får många kunder p.g.a. detta och tjänar mycket pengar. Dessvärre är det nog så att programbolag såsom Comhem, Viasat och Canal Digital gräver sin egen grav.
Framtiden verkar vara "card sharing", d.v.s. 1 person har ett guld-abonnemang och resten kollar på hans/hennes kort. Detta system är möjligt idag via Dreambox. Du kopplar upp din Dreambox mottagare på Internet mot en server där kortet finns och kan således få gratis tv.

Om det är ditt enda namn så är jag smickrad att jag fick dig att skriva ditt första inlägg. Har du aldrig tidigare undrat över något och velat fråga om det här?