Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 77

Ämne: comhem24.zip??

  1. #51
    Citat Ursprungligen postat av Rattle
    Det funkar inte, punkt slut. Ni optimister som ser att ni fått abonemangsdatum uppdaterat till 031231, ni har möjligen inte tänkte så långt att detta beror på att ni har ett abonemang???

    /Rattle


    Vet inte om vi diskuterar samma sak, det du skrev vet jag .
    :wink:

  2. #52
    jag har gjort lite efterforskningar..
    jag är ingen höjdare på assembler lr nått sånt skit
    men med hjälp av en kompis som kan så kollade vi lite..
    filen ser ut att vara uppbyggd som ni andra säger..på ett sätt som ser riktigt ut..
    vidare på det så hittade jag ett datum i filen.. som lyder 311203
    vilket i sin del är sista december..var kom den ifrån.. hur aktiveras den..lr hur den funkar vet jag inte.. i skrivande stund måste jag iväg o jobba..vilket innebär att jag inte har så mycket tid förrän helgen.
    men jag ska kolla o mixtra..filen ser ut att vara riktig.. och den kan mycket väl fungera.
    REgardas Knijtan

  3. #53
    Rattle
    Gäst
    Nej den fungerar inte! Du kan ju prova och logga seriekommunikationen istället, mycket enklare. Det enda den gör är att förkorta din "freeview" period. Jag har inte ens bemödat mej med och ladda ner skiten, kan lika gärna vänta lite och se hur lång tid det tar innan ni kommit fram till samma sak

    /Rattle

  4. #54
    jag vet inte om det är så att du svarade mig
    men om det är så.
    även om card.exe förkortar frivisningsperioden så innebär det att det fortfarande kan hålla på och leka med den kodade Conax-delen
    vilket innebär att det måste finnas ett sätt lr en bakdörr in i den delen via det.
    vilket innebär att om bara programmet fungerar.. negativit lr positivt spelar ingen roll.. det är positivt på båda sätt.
    har inget abonnemang själv så jag kan inte kolla tyvärr.
    regards Knijtan

  5. #55
    helt rätt! jag tror verkligen att om programmet inte är fejk så kan man lära sig en del utav det! jag har som sagt lekt med programmet i olika disassemblers, men jag fattar noll, har sökt på olika strängar o så.. kan du skriva på vilken adress du hittade datumsträngen??

  6. #56
    Jag har inte kollar programmet än men om det stämmer att man kan förlänga frivisningen på kortet med programet så ladda ju programet in en skript på kortet... om det skriptet funkar så kan man lika gärna lägga in en loop i skriptet som gör så att den kör den hela tiden o du får frivisning tills dom inte byter system igen...

  7. #57
    För dom som är intresserade så är detta programmet skickar:

    CA 88 00 00 46 EA 44 70 42 43 20 E7 0E 0E 78 CB
    FE 40 0F E0 99 5C 4D E7 6E 5F 5B 94 1E 15 F8 13
    D1 28 CF 38 D1 C9 67 EB 54 B5 06 32 BD 0C 1A 21
    11 2B C8 53 CC CA 86 27 EA 11 C9 C6 B2 A0 47 D2
    E2 F7 E4 E5 C3 AF 56 6B 00 6F EC

  8. #58
    Rattle
    Gäst
    Vilket är en vanlig ecm som i detta fallet aktiverar frivisningen flera dagar tillbaka = flera dagar på frivisningen har redan gått = du förlorar flera dagar. Prova detta program om 2 veckor så får ni se hur mycket frivisning ni får.

    /Rattle

  9. #59
    Testade personligen att ställa fram klockan i min dator till 031231 (man vet ju aldrig..), körde card.exe genom mp 1.6 i phoenix-läge. Testade med massa olika delays mellan 0 och 200 typ och fick alltid samma fel-svar (ändra delay). Testade också att inte ändra alls, samma sak. Detta gjorde jag igår, på mitt eget kort som definitivt är "virgin" om ingen mixtrat med det på CHem.

    Jag Stoppade sedan in kortet för första ggn i min chem "orginalbox" (sagem, nya modellen). Fick först inga kanaler alls, sedan efter en stund kom successivt de jag ska ha eligt min grundabb (8 fav).

    Samma sak idag. Kollar jag i menyerna om kortet så finns det 8 olika providers, CHem 1 - 8. 2 av dem har ett "demo-abb(?) som ska gälla 14 dagar från dagens dtum, med nivå 000... Alla har också nån slags dummy-abb som gäller 1990 eller nåt.

    Blåste alltså min frivisning helt, så jag skulle snarare säga att programmet ändrar behörighet på demo-abbet negativt än påverkar längden. Kan alltså inte rekommenderas om man ämnar titta på TV vid jul t ex. Om nu mitt problem beror på att jag mixtrat med det eller att jag faktiskt väntade länge med att testa det. Kan dock ha kör mk-extrakt på det för nån vecka seexan dock, blev osäker plötsligt.

    Jaja, ta det för vad det är värt. Ville bara delge mina erfarenheter.

  10. #60
    Om programet kan förkorta gratisperioden borde det kunna förlänga den också. Skulle inte förvåna mig om pessemisterna här inne kommer från ComHem.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss