Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Analoga delen av Siemens dvb-c

  1. #1
    bezeen
    Gäst

    Analoga delen av Siemens dvb-c

    Hej, jag har aldrig brytt mig om att köra igång den analoga delen av mitt kort (nu är det lite tråkit att bara se eurosport å dismix).

    Frågan är med Windows XP - går det över huvudtaget att se på analog tv?

    Jag försökte med WinDVBlive2000 (senaste demo ska funka med analoga delen i WinXP) utan större framgång.

    Är det någon som har fått igång alla analoga kanaler som har tips på;
    Programvaran (windvblive eller ngt)
    Hur man hittar kanalerna (freq, cam? osv)

    om någon har .trp / .chl eller .dvb

    så får ni gärna maila dessa till mig:
    abris@linux.nu

  2. #2
    Har funderat på att skriva ett eget program till kortet. Det enda program som funkar korrekt är TT:s program (version 2.16) men det är ju inte så användbart och funkar inte med analogdelen. Det funkar dock mycket bra för att scanna av de digitala sändningarna med.
    Har hittills även kört med ProgDVB som inte heller är så skoj. Det pajar grafiken på min dator med XP och man får lirka en hel del med det för att få det att funka.
    Någon som är intresserad av att hjälpa till med att skriva ett program och ev. drivisar om det behövs?

  3. #3
    är det inte så att analogdelen inte fungerar alls? vad jag hört så funkar den biten inte.. nån som vet?

    jag är absolut intresserad av att hjälpa till med att skriva ett program, största problemet nu e väl dock den nya krypteringen..

  4. #4
    Analogdelen funkar säkert jättebra om man kör med Siemens egna drivrutiner och programvara. De funkar dock inte i XP.

    Jag antar att TechnoTrend inte har stöd för analogdelen i sina drivrutiner och att den därför inte funkar med dessa.
    Är det någon som har ett hyfsat nytt TT-API? Då är det ju lätt att se vad som går att göra med deras drivrutiner.

    Efter vad jag hört så ska det funka i WinDVBLive2000. Har testat programmet lite men endast lyckats hitta DVB-transpondern på 386MHz som körs med spectral inversion av någon anledning. Antar att det funkar bra att hitta resten om man lyckas slå av spectral inversion.
    Har inte testat så mycket med analog-delen i programmet men sett att det tar emot analog som typ ur transponder-filen. Vet dock inte exakt hur resten av filen ska editeras för analog-delen, inte heller exakta frekvenser för analog-kabel-tv-nätet.
    Någon som vet?

    Någon som har koll på hur det funkar i VDR? Linux-drivisarna är ju faktiskt skrivna efter specifikation från Siemens från början.

  5. #5

    linux

    Vad jag förstår så jobbas det inte speciellt hårt på att stödja analogtunern i linux även om nån/några har nått lätta resultat (fått bttv att ramla igång och ev fått bild med xawtv?). Har inget sånt kort själv, och få i linux världen verkar ha så intresset har väl vart lågt för att skriva drivrutiner.

    Sök i linux-dvb listans arkiv och gå med i den listan om du är intresserad av ämnet.

    Använder själv ett pvr-250 och vdr/linux för de analog kanalerna i min video.

  6. #6
    lar282
    Gäst
    jag har fått igång den analoga delen med windvdlive. Inget svårt. Instalelra de drv som följer med windvblive och sen switcha till analog (F12 tror jag) sen funkar det.


    //Lasse

  7. #7
    Satt och kollade Siemens API(1.65). Såg att det faktiskt följer med Win2000 drivrutiner i det paketet. Testade på skoj i XP ihop med programvaran som följer med. Analog-delen funkade finfint där. Dock verkar inte så mycket annat funka så bra.

  8. #8
    lar282
    Gäst
    fanns där med drivisar där eller kompilerade du själv?

    Kan du maila mig drivisarna, please..


    //Lasse
    lars.o.nilsson@teliasonera.com

Liknande ämnen

  1. server delen i dm800hd bara dog
    Av Evex i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:09
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 08:12
  3. siemens M65
    Av gundeman i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 00:22
  4. comhem viasat delen bara ?
    Av ajdee i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 17:47
  5. Siemens A50
    Av Stormhatt i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 16:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss