Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: behöver seriöst med hjälp

  1. #1

    behöver seriöst med hjälp

    Tjena
    Kastade äntligen ut min kära gamla MAC3 decoder och fixade en boxer Thompson DTI series 2000 (en liten sak). Kan inget om sånt här längre..

    1 vilken sorts kort ska jag köpa? (funcard, stream.. etc)
    2 behöver jag köpa brännare till?
    3 vilken brännare ska jag köpa? (läst att 3.5 verkar vara rätt?) men finns det många alternativ..
    4 fungerar det bra att köpa ifrån (www.keycard.dk) i sverigebutiken..? eller finns det något annat/billigare alternativ?
    5 måste man uppdatera koderna med fjärren/brännaren eller går det att lösa med autouppdatering..

    Jag har en gammal brännare och guldkort som jag använde till analoga viasat parabol tidigare, antar att den inte fungerar längre.. (multiprogrammer 3.3 med guldkort)..

    - grymt tacksam för svar, jag har ingen koll längre..

  2. #2
    Mycket hänger på vad du vill göra :smile:

    Om du bara vill bränna ett fungerande kort så kan du fortfarande använda ditt guldkort + din brännare. Boxer använder bara en nyckel till alla kanaler och kodar inte om särskilt ofta så det funkar bra och när dom gör det så vet du ju nu var du kan hitta nya koden.

    Om du vill extrahera ut MK´s ur ditt orginalkort så behöver du en brännare som klarar phoenix. Mp3.5 är då ett gott val, köp den hos tillverkaren www.adteknik.se

    Keycard skulle jag hålla mig undan från just nu för dom är stämda inför Marknadsdomstolen av STOP, så då vet man inte var din beställning hamnar :shock:

    Kolla även igenom våra guide&filsidor så löser det sig nog

  3. #3
    Har försökt läsa mig till hur jag ska göra, men guiderna är inte särkilt lamervänliga..

    För det första vet jag inte hur jag ska lägga in koderna på dekodern (thompson dti 2000)?

    Sen är jag lite osäker på vilka hexfiler som dem är rätta. Jag har två guldkort och provat lite olika varianter..

    Jag förstår inte hur editoerna fungerar heller, har ju ingen MK-nyckel, hur kan jag isåfall editera hexfilen. ska den vara 00-00.. då?

    Vilken fil ska vara på vilket chip (eepromen på 24C, och den andra filen på Pic16 chipet)?

    Vill bara göra ett kort som gör att jag kan se på boxer gratis..

  4. #4

    hjälp med Thompsons 2000 (guldkort).

    Finns det någon om kan hjälpa mig med att bränna ett kort till Boxer (THompson DTI 2000) med guldkort (brännare 3.3)

    Vill göra ett kort för att se gratis..

    Finns det någon IRC kanal (vilken server?) som man kan gå in på..
    annars har jag ICQ/MSN .. Jag har inte riktigt kolla på hur jag ska göra ..

  5. #5

    Thompson DTI 2000

    Finns det någon som kan något om denna dekodern?
    Är det någon som använder alternativkort till den
    Isåfall vilken sorts? fungerar det?


    Kan någon hjälpa mig. Jag fattar inte guiderna på den här sidan..
    Finns inga guider på nån sida om just den här boxen.. =(

  6. #6
    Det är ingen skillnad på hur man bränner, det är samma till alla boxar.

    Gå till vår filsida och hämta en tom provider.txt fil till senda/boxer

    Hämta gällande kod på kodsidan = 0B

    Lägg in koden på rätt ställe i provider.txt
    Tydlig beskrivning här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=6316

    Hämta morphex 3.7 här http://www.zappafree.com/ (finns guider o filer där med)

    Släpp providerfilen på morhexprogrammet och skapa geo32 eller geo34 filer

    Programmera kortet med multiprogg 5.93

    Klart

  7. #7
    yeeeeeeeeeeeez äntligen fungerade det.. (efter 20 olika förslag från IRC etc)..

    Tänkte passa på att fråga när jag ändå är på g.

    1.Hur lång tid varar gratispreioden på C+? (har haft det i envecka nu) var det 2 eller 4 veckor gratis?

    2.Kommer dem att byta kortsystem snart (läst lite rykten i forumet). som de andra systemen har gjort..?

    3.Är det bara att remota in de nya koderna när dem kommer eller måste man editera varje gång. (remota är iofs jobbigare). och jag har inte hittat var jag ska göra det på DTI 2000 (finns ingen guide till den).

    T-BIRD du ska har stort tack =)

  8. #8
    1.. Det brukar vara 2 veckor
    2.. Kortbyte kommer att ske gissningsvis under våren
    3.. Kommer inte ihåg om din box har nån remote spärr (sök i forumet), själv har jag alltid tyckt att det är enklare att editera filen o bränna om än att fippla med fjärren. Hämta hem Parabolnisses viaccesseditor eller ändra i provider filen o tuta o kör

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp!
    Av fbk1 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 08:32
  2. Jag behöver hjälp....
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 15:40
  3. Behöver hjälp.
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 16:40
  4. Behöver hjälp?
    Av skoter i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-31, 16:12
  5. Behöver hjälp...
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 20:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss