Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Comhem - Tänkbar lösning.....

  1. #1

    Comhem - Tänkbar lösning.....

    Jag vet tyvärr inte hur man knäcker de nya koderna, MEN jag har ett vettigt tips på hur man skulle kunna dela på ett originalkort med en liten käck client-server lösning.

    Tänk er följande scenario:

    Ett Comhem originalkort sitter i ett Phoenixinterface i en Linux server, som dessutom har ett Season interface kopplat till din egen Comhem box.

    På servern snurrar en hemhackad applikation som vidareförmedlar boxens frågor till kortet och svaren från kortet till boxen.

    Den här linux servern pratar även TCP/IP över internet, och svarar på kortfrågor från andra polares boxar och levererar dem till deras boxar över internet via seasoninterface kopplat till deras datorer.

    Nå, har den här iden nån framtid eller svamlar jag bara rappakalja?

  2. #2
    Det är inget nytt
    Det kallas Cardsharing, men dom lösningar som jag sett så måste man ha ett dvb kort, åtmindstånde i server ändan.
    Problemet nu är att det inte verkar lira nått vidare med CAM + nya kortet.

    Problem2: Hur löser du säkerheten?
    Problem3: Du kan bara se den kanal som serverkortet tittar på

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Det är inget nytt
    Det kallas Cardsharing, men dom lösningar som jag sett så måste man ha ett dvb kort, åtmindstånde i server ändan.
    Problemet nu är att det inte verkar lira nått vidare med CAM + nya kortet.

    Problem2: Hur löser du säkerheten?
    Problem3: Du kan bara se den kanal som serverkortet tittar på
    Varför behöver du mer än ett phoenix interface för att prata med kortet?

    Tanken är att hijacka kommunikationen direkt mellan boxen och kortet, om du har en box med cam i så är det i cam:en som du ska stoppa seasoninterfacet.

    Jag ser ingen orsak till att du bara ska kunna se på samma kanal, däremot finns det naturligtvis en gräns på hur många frågor kortet hinner svara på innan det blir röd ruta för någon.

    Säkerheten finns det många lösningar på, SSL för kryptering, konton på servern för alla "betrodda användare".

    Har seriösa planer på att börja utveckla det här konceptet och släppa under GPL, men söker efter lika seriösa medarbetare eftersom jag inser att det inte är ett eftermiddagsprojekt direkt

  4. #4
    :?: Hej har en x-sat och kodning på alla kanaler samt radio står det viacces Utom på kanal mediatv där står det viacces conax vad menas med det ?
    Alfata

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ZaphodB
    Varför behöver du mer än ett phoenix interface för att prata med kortet?
    Går säkert att lösa med enbart phoenix/season, det jag menade var bara ett exempel på dom progg som redan finns


    Jag ser ingen orsak till att du bara ska kunna se på samma kanal, däremot finns det naturligtvis en gräns på hur många frågor kortet hinner svara på innan det blir röd ruta för någon.
    Det som du skickar är DCW och den byts med 5-10 sekunders intervall och är unik för varje kanal. Kortet kan bara leverera gällande DCW för den kanal som är inställd

  6. #6
    jag är inte så kunnig i de här, använder själv lite linux på fritiden
    men jag har några kompisar som är linux architecter från australien som gärna ställer upp 8)

    vi finns på irc.freenode.net 6667
    kanaler: #suse #freebsd #crux #solaris #C

    jag har redan frågat om hur man kan läsa av conax kortet
    de trodde de går med en smartcardläsare, men de var de inte :evil:

    angående cardsharing kom till de här kanalerna så kan du diskutera online med dem, de är mycket hjälpsamma :smile:

    har du inte tid att hänga ut på irc, skicka ett pm till mig
    fastän på engelska om allt du vill veta , jag för de vidare till dem

    mvh

Liknande ämnen

  1. Någon lösning för CS och HD i comhem
    Av pelle_ag i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 11:52
  2. M II lösning
    Av emma i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 18:32
  3. lösning på g??
    Av magellan69 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 16:45
  4. Lösning på väg
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 17:51
  5. lösning?
    Av gusten i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss