Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Magicmodul

Citat Ursprungligen postat av kalle2345
    Om jag förstår rätt så finns det två olika matrixmoduler; Matrix resp.Matrix reloaded, eller?

Matrixmodulen levereras oprogrammerad står det att läsa i en webbutik??
    Om nu reloaded modellen redan är programmerad är det då inte en nackdel eftersom mjukvaran ofta förbättras och uppdateras?
    Magicmodulen kanske också säljs programmerad på en del ställen?

Kan man alltså fjärrknappa in nya programkoder via sattelitmottagarens fjärr i matrixen? För Magicens del gäller då endast att bränna om kortet?

Någon som kan förmedla tipsa om bra priser på matrix/magic?
    Känner att jag vill ha en snart.
    Jag fick min färdig programmerad men det är bara att dra ner ny firmware och uppdatera den ...jag drog ner det på 2st fun 6 kort och updaterade :lol:

Japp, det går att knappa in koderna direkt in i modulen....jag använder inte ens ett kort ....går jätte snabbt när man byter kanal också

I'm out of my mind, but feel free to leave a message...
    :lol:
    ---------------------------------------
    Dreambox DM7000s / Hydra Zeus

Färsking
    Reg.datum
    Nov 2003
    Hej alla
    Sitter här och funderar på att köpa en Sammy DSB9601 och som jag förstår så har den inte några inbyggda kodningssystem. Jag tänkte därför försöka ta reda på så mycket jag kan om tex Matrix reloaded och jag tyckte den här tråden passade bra.

1. Går det att programmera Matrix reloaded cam utan ett tex FunCard (jag har ingen brännare) men däremot har jag PCMCIA platser i min bärbara PC. Går det att programmera dom genom den.

2. Går det att lägga in en EMU i en Matrix reloaded och bara skicka in koderna på nått vis (precis som med EMU 3.2 till min nuvarande Sammy) och köra med ett tomt conax kort? eller finns det redan en EMU i programvaran?

MVH Einstein

syarmi
    Gäst
    Vilken av dessa moduler är att föredra om man har M2 kort och vill se conax

stödjer båda modulerna AU??

Liknande ämnen

1. 9802 + magicmodul + titaniumkort
    Av kalnins i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-09, 12:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss