Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Felriktad parabol?

tahamtam
    Gäst

Felriktad parabol?

Tja
    Jag har nyss flyttat in i ett hus med parabol. Jag fick med en decoder, nån gammal philips, med ett viasat kort i.
    Förra ägaren sa att dom inte använde den, för parabolen behövde riktas om. Jag testade självklart att koppla in skiten, och fick in ett gäng tyska kanaler. Men jag vill ha svenska kanaler.

Jag antar att jag måste rikta om parabolen, men hur vet man hur den ska stå?

Sen undrar jag om det funkar att göra egna kort till den, den har ju några år på nacken.

jaha du...inte lätt med så lite info.... 1 eller 2 huvuden på parabolen? Boxens modellbeteckning? Kan vara en gammal analog....

tahamtam
    Gäst
    Jag kan kolla det när jag kommer hem, man ser väl på parabolen om det är 1 eller 2 huvuden va?

Jaja, jag återkommer imorgon

tahamtam
    Gäst
    Jag är ganska säker på att parabolen har ett huvud.

Decodern var ju en Philips, men här kommer lite mer information:
    • MatchLine
      STU 901/43R
      12 MAC/PAL

Det verkar vara en gammal analog motagare utan värde idag, allt analogt släcks ju ner nu, men rikta in den på astra sateliten där har du många okodade kanaler fortfarande.

tahamtam
    Gäst
    Tackar, ska testa det.

Här kommer nästa (dumma) fråga: räcker det med att tjacka en digital mottagare för att få fler kanaler, eller passar den inte till min nuvarande parabol då?

Beror på om du har ett nyare universial LNB då funkar det med att ansluta en digital motagare men med ett lnb så får du bara in en satelit

tahamtam
    Gäst
    Ahh, ok, då hänger jag med. Tackar.

Tror inte min har en nyare LNB. Börjar misstänka att det blir billigast att köpa något paket, allt jag har är ju skit

Astra... Är det flest analoga kanaler där. Är det bara utlänska?

japp. m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

Liknande ämnen

1. Parabol
    Av arcsky i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:32
  2. Parabol
    Av Icanos i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 19:05
  3. Parabol
    Av flu i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 08:26
  4. 40 cm parabol
    Av tropical i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 23:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss