Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Funcard?

  1. #1

    Funcard?

    Hej, har använt mig av goldcard och lyckats göra fungerande kort till boxer. Nu inhandlade jag funcard men jag vet inte vilken typ av funcard det är.
    Det är lila och heter:
    AT90(Purple)
    Kostade 70 spänn typ. Problemet är när jag skall bränna att autodetect inte fungerar med mit CARDpro USb program. Fungerar inte att testa olika typer av kort i proramet heller

    Har en till dum fråga också:
    Om jag använder era koder som finns på er sida lägger in i en tom providerfil konverterar med morphex och sedan bränner. Kommer det att låsa sig då om 3-4 veckor? Eller hur fungerar det med ett Auto Uppdaterande kort? Eller är det de?

    //Lasse

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    211
    Tackad
    1 gånger
    Ja de är okej 24lc64 de kommer att fungera bra.
    Fråga 2 de blir inte ett Au kort . :wink:
    Nybörjare På allt vadå jag ser ju allt ändå via ticket c+ ...mm

  3. #3
    Konstigt då för när jag väljer 24c64 i menyn i programmet så blir det bara error när jag bränner

  4. #4
    Är det ingen kunnig människa som kan hjälpa mig? Mitt program stöder inte mitt Funcard vad gör jag?
    Hjälp!!!

  5. #5
    Jag är visserligen inte jättekunnig på ämnet men vad jag har förstått är det inte en bra idé att köra autodetect på ett funcard. Åtminstone vissa brännare skickar ut en spänning till kortet som är för hög för ett funcard och efter en sån manöver duger det bara som isskrapa.

  6. #6
    Men när jag manuellt väljer "funcard/funcard1" i menyn på programmet blir det error när jag bränner...
    Kanske jag har förstört kortet?

  7. #7
    Det kan vara så men någon som vet bättre kanske kan bekräfta om jag har rätt.

  8. #8
    Jag har svårt att tror att du skulle kunna förstöra det.

    Jag har ingen erfarenhet av ditt program så där kan jag inte hjälpa till.

    Har du provat att radera kortet helt innan du försöker bränna?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    vpp vill be enabled press cancell if this is not a PIC card.
    Vad jag förstår så är inte Funcard ett PIC card. Rätta mig om jag har fel. När jag sedan valt Funcard och testar att läsa,skriva,radera eller nått liknande så blir det error. Blir ju tokig för att Goldcarden funkade ju perfekt. Jag har flera Funcard så jag har testat olika ifall något var pajj men samma fel blir tokig....
    //Lasse

  10. #10
    Mitt tangentbord med USB kontakt krockade med programmerarens USB kontakt Men det är fixat nu tack

Liknande ämnen

  1. FunCard
    Av Kriv0 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 18:52
  2. FunCard del 2
    Av Kriv0 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 17:31
  3. Funcard 6 in 1?
    Av santiago_99 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 16:08
  4. FunCard
    Av ahglumslov i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 12:59
  5. Funcard
    Av zippers i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 19:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss