Ponera att det är 10.000 pers minst som vill ha någonting löst. Om dessa personer är villiga att lägga 1000 spänn var så blir dej ju 10 miljoner. En sån summa kan mobilisera helt oanade krafter och skapa en grym motivation och kreativitet.

För allvarligt talat, vem här på forumet kan i assembler för en pic-krets eller liknande skriva ett program för att köra conax tunnlat i viaccess (eller hur det nu var)? Vem av er var med och faktiskt kodade geoo34 coh de andra gobitarna? Är det någon som är så pass haj på RSA/DSA så att om jag säger att ComHems privata RSA nyckel är typ 5F03721F048E869901C36A4D1C520D3F så kan denne knäppa ihop lösningen?

Det är så löjligt att se alla som skriver "jag kan hjälpa till", "säg vad jag ska göra" (ha ha ha). Fattar ni inte att ni har att göra med större krafter än så. De flesta "tv-pirater" som uppfattas som proffs har på sin höjd lärt sig förkortningarna SA UA MK OP och allt annan skit, men kan på sin höjd använda en editor för att knappa in nycklar och bränna ett kort.

Nä, skramla ihop en påse pengar (rejäl) och köp:
a) Ett hackerteam utomlands som besitter STOR cpu-kapacitet (lagligt)
b) En anställd på något av de berörda bolagen (olagligt)
c) Ett riktigt abonnemang var. (lagligt)