Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Datasnille sökes

  1. #1

    Datasnille sökes

    Jag har fått tag i en gammal burk "HP Vectra VL2" Denna fungerar (verkar det som) men det finns inget Windowsprogram i den..det finns heller ingen CD-rom utan endast en diskenhet.
    Kan jag på något sätt..från min dator installera Exel i denna ??Jag menar genom portarna IOIO ??

  2. #2
    Öhhh.. hänger inte riktigt med på den :shock:

    Om det inte finns någon form av windows så har du väl inte mycke nytta av excel heller?

    Finns det varken diskett eller CD?
    Om det är en riktigt gammal örn sitter det väl bara en 486:a eller nått liknande i den.

    Ett alternativ är om du har en extern CD-spelare som du ansluter genom parallell porten och installerar 3.11 eller 95 på den, mycket annat klarar den nog inte av

    Vicken rysare

  3. #3
    Jo visst kan du installera från en annan dator, men det är jobbigt utan Win. Det kan bli tufft att få med den "nya" datorn i ett nätverk. Enklare o billigare att installera en cd-rom. Annars finns ju Windows 3.11. Ligger på 11 disketter.

    Mhv

    Guitarrman

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Guitarrman
    Jo visst kan du installera från en annan dator, men det är jobbigt utan Win. Det kan bli tufft att få med den "nya" datorn i ett nätverk. Enklare o billigare att installera en cd-rom. Annars finns ju Windows 3.11. Ligger på 11 disketter.

    Mhv

    Guitarrman
    Vet Du om det går att ladda ner 3.11 från nätet..kanske vet du en bra sida?

  5. #5
    Använd en nollmodemkabel för seriell överföring mellan 2 datorer, men kolla först hur stor hårddisk du har på den, skulle inte tro den är större än 30 MB

  6. #6
    3.11 går väl alltid att gräva fram problemet blir väl att hitta en excel version som fungerar.
    Har du det själv? Om jag kommer ihåg rätt så ska det vara version 4 eller 5 som funkar

  7. #7
    jag har Excel 4.0 om du vill ha

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av slomo
    jag har Excel 4.0 om du vill ha
    Tack, slomo..men det behövs inte...jag plockade isär skalet..det visade sig vara en pentium..rotade fram en gammal cd-rom och installerade W98+ofifice97 (exeldelen) detta går som tåget och duger till det jag avser att använda burken till.

Liknande ämnen

  1. En bild sökes
    Av Stimo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 10:46
  2. Ny box sökes.
    Av thomh i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 12:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss