Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Är BOXER bättre än COMHEM?

  1. #1

    Är BOXER bättre än COMHEM?

    Har haft CH lite mer än ett år, boxen har varit kopplad till en 26":are. Efter att ha bytt till 42" så infinner sig en massa problem med bildkvaliten på de analoga kanalerna samt att dessa bara går att se på COMPOSIT-ingången vilket ytterligare späder på kvalitetsförlusten, Har nu börjat fundera på att ev byta till BOXER. Jag ställde en fråga till dom ang Digitala/Analoga kanaler och dom påstår att alla deras kanaler är Digitala.

    Nu undrar jag om någon BOXER-användare kan ge sin syn på bildkvalite mm, bäst vore det om någon har erfarenhet av båda systemen..

    GOD JUL! på er alla

    Esso

  2. #2
    Man ser tv1 -2 24 barnkanalen C+ gul blå tv4 4+ 5:an nickelodeon discovry å någon mera kanal........
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

  3. #3
    Nu var det ju inte kanalutbudet han var ute efter, utan bildkvalitén, och där kan i alla fall jag inte se någon skillnad...

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Jag har haft ch LÄNG och i alla tider maialt dom och klagat på att dom inte sändet Tv3, Tv4 & Kanal5 digitalt och får bara dryga svar tillbaka som att dom inte ser lönsamhet i det m.m...
    Så för en månad sen lånda jag farsans Nokia 212T för att testa...

    Allt är lika bra eller bättre, förutom mottagningen... Kör aktiv innomhus antenn och kommer just över röda gränsen trotts att jag har 3 av 4 på Teracoms hemsida...

    Det jag tycker är bra/bättre med Boxer är att Tv4 & Kanal5 är digitala. Bilden men framför allt, ljudet, är otroligt mycket bättre eftersom det är minst surround på alla kanaler (iaf på dom prog jag kollar på).
    Sen sänder dom ut bra mycket mer info om programmen. Nu kan man till och med läsa vad en film handlar om när man läser i "Zapparen"...

    Sen gör det ju inte saken sämre att Tv3 & ZTV kommer i början på 2004 oxå...

    Jag ska i alla fall helt klart byta till boxer. En Force 1144T med en liten utomhus antenn (hoppas det räcker)!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av flodis79
    Nu var det ju inte kanalutbudet han var ute efter, utan bildkvalitén, och där kan i alla fall jag inte se någon skillnad...
    Du jag har både paranbol å boxer vet en hel del om comhems tv utbud å jag kan bara säga de digital tv är de inte så stor skillnad på så att man ska behöva fråga vilket som är bättre dom är ganska så likvärdig that is that :idea:
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Så du tycker inte att mitt
    Det jag tycker är bra/bättre med Boxer är att Tv4 & Kanal5 är digitala. Bilden men framför allt, ljudet, är otroligt mycket bättre eftersom det är minst surround på alla kanaler
    är kvalité relaterat?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ktd
    Så du tycker inte att mitt
    Det jag tycker är bra/bättre med Boxer är att Tv4 & Kanal5 är digitala. Bilden men framför allt, ljudet, är otroligt mycket bättre eftersom det är minst surround på alla kanaler
    är kvalité relaterat?
    Minst surround på alla kanaler? Vad menar du egentligen? Vad skulle vara mer än surround? :?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Dolby Digital 2.0 & Dolby Digital 5.1!!!

  9. #9
    Kul att man kan engagera er, Fonzie verkar dock inte tycka att min fråga om kvalitétsskillnad mellan Boxer och CH är så viktig, Kdt stå på dig du verkar förstå vad detta handlar om.

    Jag har hittills fått uppfattningen att Boxer är bättre än CH vad gäller sändning av digitala kanaler, detta är vad jag hoppats på, speciellt att 4:an och 5:an sänds digitalt. Man får hoppas att Boxer kan få till ett avtal med kanal 3 också.

    Har jag uppfattat rätt att BOXER sänder alla kanaler DIGITALT?
    (Jag vill nämligen slippa växla ingångsignal hos CH i framtiden
    RGB alt. Composit..)

    Vilken box är bäst till Boxer?

    Ännu mer GOD JUL på er alla goa 8)

    ESSO :wink:

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Japp. Du kan inte, ens om du vill, få in analoga kanaler med Boxer"

    Vad jag har förstått efter mail & telefonkontakt med Boxers Productmanager, DTTV-receivers, så är Force 1144T (1188T med hårddisk) dom bästa. Dock saknar dom Boxerguiden om man nu skulle vilja ha den...
    Dom tittar på att lösa problemet med att skicka ut mer info till EPG tar för mycket bandbredd...

    *EDIT*
    By the way... Tv3 kommer nog vara en gratiskanal i marknätet!!!
    MTG har inte bekräftat det men deras VD vill det...

Liknande ämnen

  1. Annan box med bättre bild
    Av TheInsane i forum Dreambox
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 14:37
  2. Bättre bild på en DM500c?
    Av viktorw i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 11:28
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 22:07
  4. [LÖST] bättre conax
    Av peter pettersson i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 09:57
  5. Bättre dekoder
    Av Zetagi i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 22:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss