Så länge mjukvaran du använder för att titta på tv-kanalerna har stöd för viaccess systemet så kan du få softcam att fungera.Ursprungligen postat av gussi
Jag använder ProgDVB för att titta på mina satellitkanaler med DVB-s kortet och den softcam jag använder heter MDYankse. Den har stöd för både viaccess och conax och är alltså en plug-in för ProgDVB och många andra DVBcore program som dom heter.
Dessa softcam använder sig alla av en fil som heter softcam.key som är en textfil där man matar in sina koder för diverse providers. Den finns oxå uppdaterad att tanka hem från nätet.
Tittade precis i min softcam.key fil och den innehåller ident 00C800 och fungerande nyckel som är för Senda/Boxer. Alltså ska det funka. Dock inte med ProgDVB för det stödjer bara DVB-s.
Vet inte vilken programvara som du ska ha för ditt DVB-t kort. Sök på Internet, du hittar säkert massa program. Men som JohanF skriver så kanske du bör tänka två gånger innan du köper ett kort om du inte redan gjort det för om Boxer byter system så kanske du slängt pengarna i sjön. Men vem vet när dom byter och om dom byter.
*Edit*
Kanske denna sidan kan hjälpa dig lite på vägen:
http://www.dvbworks.com/happysat/mod...download&cid=1