Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Avkoda boxer med hjälpa av kort i datorn. DVB-T kort ??

  1. #1

    Avkoda boxer med hjälpa av kort i datorn. DVB-T kort ??

    Hej !

    Någon som har erfarenhet av att avkoda boxer kanalerna med hjälp av DVB-kort- Ska det vara ett DVB-T kort. typ detta ?

    http://www.dataparadiset.com/categor...6#AverTV-DVB-T

    Vilka program ska man använd osv.

    Jag vet hur man bränner vanliga guld & funcards m.m.

    Har aldrig testat detta. Tacksam för tips på guider & program man ska annvända.

  2. #2
    Jag har ett AverTV DVB-T men ingen programvara som behövs för avkodning fungerar med kortet. Det behövs ett kort med stöd för Technotrend drivrutiner och dom fungerar inte med AverTV DVB-T.
    Jag har då inte fått det att fungera, hoppas någon annan löser det.
    Just nu har jag ett hänglås på alla kanaler och ingen bild.
    Har funderingar på ett card interface så man kan använda brända kort men har inte koll på om sånt fungerar.

  3. #3

    Fungerar det med HAUPPAUGE WINTV DVB-T DIGITAL-TV PCI

    Fungerar det bättre med att avkoda Boxer med detta kortet ?

    http://www.dustin.se/shopping/Produc...PID=5010050472

  4. #4

    Saxat från ett annat forum

    Någon som vet om man behöver allt detta ??

    Shogo:

    för att kunna ta emot digitaltv som är kodad krävs förutom ett digitalt kort (DVB-S -C eller-T) även ett CI (Common Interface) vilket är en typ av allmän läsare (jfr. med PC-kortplatsen på en laptop). Vidare behövs en CA-modul (Conditional Access) vilket är en insticksmodul till ett CI (jfr. med ett PC-kort - ser nästan likadant ut..). Syftet med CA är att fungera som en läsare/avkodare av ett digitalkort. Beroende på vilket kodsystem som används måste man ha olika CA (Viaccess, Conax, Irdeto mfl.). Dock använder man samma CI. Till sist måste man ha själva kortet som man stoppar in i CA-modulen. Kortet "säger" till CA-modulen hur den skall koda av signalen.

    Sammanfattningsvis, du behöver:
    - DVB-kort, ca. 2000kr
    - CI (finns som pci eller som 3.5" till diskettsläden) ca 700kr
    - CA (Vacces för Comhem, Viasat el. Senda - Conax för Canal Digital - Irdeto för tex Premiere osv) ca 1100kr
    - Digitaltvkort med abonnemang

  5. #5
    Jag har ett DVB-s kort som är ett PCI kort för satellit och jag använder inget kort eller kortläsare. Det finns softcams som dom heter och är små program som installeras i själva tv-programmet och sen matar man in sina koder där. Inget kort - Inga problem :-)

    Antar att ett DVB-t kort borde kunna köra på samma vis.

  6. #6

    Vilka program behöver man

    Vet någon de ? :?:

  7. #7
    Så länge det är ett knäckt system går det ju bra med softcam. När boxer är klara med sitt kortutbyte kommer det inte funka.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  8. #8

    Re: Vilka program behöver man

    Citat Ursprungligen postat av gussi
    Vet någon de ? :?:
    Så länge mjukvaran du använder för att titta på tv-kanalerna har stöd för viaccess systemet så kan du få softcam att fungera.

    Jag använder ProgDVB för att titta på mina satellitkanaler med DVB-s kortet och den softcam jag använder heter MDYankse. Den har stöd för både viaccess och conax och är alltså en plug-in för ProgDVB och många andra DVBcore program som dom heter.

    Dessa softcam använder sig alla av en fil som heter softcam.key som är en textfil där man matar in sina koder för diverse providers. Den finns oxå uppdaterad att tanka hem från nätet.

    Tittade precis i min softcam.key fil och den innehåller ident 00C800 och fungerande nyckel som är för Senda/Boxer. Alltså ska det funka. Dock inte med ProgDVB för det stödjer bara DVB-s.

    Vet inte vilken programvara som du ska ha för ditt DVB-t kort. Sök på Internet, du hittar säkert massa program. Men som JohanF skriver så kanske du bör tänka två gånger innan du köper ett kort om du inte redan gjort det för om Boxer byter system så kanske du slängt pengarna i sjön. Men vem vet när dom byter och om dom byter.

    *Edit*
    Kanske denna sidan kan hjälpa dig lite på vägen:
    http://www.dvbworks.com/happysat/mod...download&cid=1

Liknande ämnen

  1. USB digital tv till datorn - avkoda...?
    Av magwal i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 00:04
  2. DVB-T-kort i datorn
    Av Wallen i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 16:10
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 13:21
  4. Någon som kunde hjälpa mig med mitt guld kort?
    Av independent20 i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 21:09
  5. Avkoda genom datorn?
    Av El Lokko i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 10:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss