Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Rykte eller Fakta?!

Det här med Ryssland stämmer nog ganska så väl.
    Så låg det nämligen till när det gäller ComHems gamla system:

Det finns en MYCKET kunnig kille i Ryssland som knäckte systemet och fick fram Grundnyckel/Toppnyckeln till systemet.
    Denna nyckel klarade alltså ALLA omkodningar.
    Med rätt känningar kunde man av denna ryss köpa hemligheten för den nätta summan av 500 000:-, MEN ryssen är smart.

Nyckeln måste ha varit väl dold efter köpet, eftersom man endast kunde kopiera nyckeln 500 gr och efter det så var det kört.

Det innebär att den som slantade upp 500 000:- kunde göra 500 st piratkort och inget mer. Vad jag har förstått så gick det INTE att göra kopior på kopior.

Dom personerna som är inblandade i dessa affärer räknar med att det nya systemet är knäckt inom en månad dvs. månadsskiftet jan/Feb.

Det här är INGA RYKTEN utan fakta.

Tyvärr så kommer VI på Comhit INTE kunna dra någon nytta av att denna ryss knäcker systemet, eftersom han tjänar en hel del kulor på att INTE avslöja hur han gör.

Rattle
    Gäst
    Fakta!? Låt mej gapskratta Comhems gamla system var viaccess och det systemet är helt skiljt ifrån conax, finns inget gemensamt där. Hur fan skulle man bara kunna göra 500 kopior, bara där faller ditt påstående om att det skulle vara fakta. Dessutom är det många personer som knäckt gamla viaccess helt själva oberoende av varandra. De nya CanalDigital och ComHem korten kommer inte att knäckas i det närmsta, definitivt inte så att man kan bränna det på sitt eget kort iaf.

Tro ni på alla rykten ni hör bara, vi som vet lite mer sorterar snabbt väck de mer idiotiska (detta tillhör dessa).

/Rattle

Rattle, det är sådan inlägg som ditt som gör att man drar sig för att skriva vissa inlägg här på ComHit.

Mitt inlägg ÄR basserat på FAKTA.

Jag VET nämligen att en person i min närhet har hostat upp 500 000:- och har på så sätt gjort exakt 500 piratkort och sålt dessa för 3000:-/st.

Om du sen INTE tror på det, det bryr jag mig inte om.

Citat Ursprungligen postat av Eldkvarn
    Rattle, det är sådan inlägg som ditt som gör att man drar sig för att skriva vissa inlägg här på ComHit.

Mitt inlägg ÄR basserat på FAKTA.

Jag VET nämligen att en person i min närhet har hostat upp 500 000:- och har på så sätt gjort exakt 500 piratkort och sålt dessa för 3000:-/st.

Om du sen INTE tror på det, det bryr jag mig inte om.
    Låter befängt att hosta upp en halv miljon kronor för något man kan få gratis...

En halv miljon är trots allt väldigt mycket pengar för en normal person i Sverige.

DAS, piratkorten jag talar om är alltså kort, där man aldrig behöver knappa in nya koder på, då nyckeln är den "högsta".

Det är väl inte personen som lägger ut en halv mille som är onormal utan dom som köper pirat korten för 3000:- som är det.

Man kan se det som en investering: köpa för 500 000:- och få in 1 500 000:-.

Visst, det är inte många som kan slanta upp dessa pengar (inte jag heller), men det finns dom som kan.

Dom personerna som håller på med sådan här affärer måste ju jubla när Comhem byter system, för det innebär ju att man kan sälja nya kort till gamla kunder.

Rattle
    Gäst
    Din "kompis" har ju blivit blåst i vilket fall, kan du göra ett kort kan du göra fler (såvida du har hårdvaran). Den "högsta" nyckeln till viaccess var ju inte så svår att få tag på heller, har själv inte "knappat in" några koder på flera år. Nu kan vi ju iofs utgå ifrån att det var länge sedan din "kompis" köpte detta och vid det tillfället fanns det inga koder tillgängliga på nätet. Men ok, vi säger att det är "fakta" det du säger men det innebär ju inte att dina "fakta" är 100% korrekt.

/Rattle

Citat Ursprungligen postat av Eldkvarn
    DAS, piratkorten jag talar om är alltså kort, där man aldrig behöver knappa in nya koder på, då nyckeln är den "högsta".

Det är väl inte personen som lägger ut en halv mille som är onormal utan dom som köper pirat korten för 3000:- som är det.

Man kan se det som en investering: köpa för 500 000:- och få in 1 500 000:-.

Visst, det är inte många som kan slanta upp dessa pengar (inte jag heller), men det finns dom som kan.

Dom personerna som håller på med sådan här affärer måste ju jubla när Comhem byter system, för det innebär ju att man kan sälja nya kort till gamla kunder.
    Har funnits piratkort länge där man inte behöver knappa in några koder...

Vad menar du med att min "kompis" har blivit blåst ?

För det första så är det inte min "kompis".
    Jag känner denna person till namnet men inte mer.

För det andra , så kan jag inte förstå hur man kan bli blåst om man köper en nyckel för 500 000:- och sen bränner 500 kort med hjälp av denna nyckel och säljer dessa för 3000:- st och på så sätt tjänar 1 miljon.

Om du kallar det för att bli blåst, ja då skulle jag gärna vilja bli blåst en gång per år (och på sätt slippa knega ihop pengarna).

Dom som eventuellt har blivit blåsta är väl dom som köpte korten för 3000:-.
    Denna person har sålt dessa kort under ett antal år, hur många vet jag inte.
    Om du kollar igenom mina inlägg, så ser du att jag aldrig spekulerat eller kommit med rykten.

Vad i mitt första inlägg är INTE fakta ?

Eldkvarn: sitt resonemang håller inte för fem öre.. det går inte att spärra en nyckel efter 500 kortbränningar.. har man en hex fil med nyckeln så har man nyckeln och kan stå o stirra på den hur länge som helst... alternativt så måste han ju ha köpt 500 färdigbrända kort där nyckeln ej går att extrahera.. ganska dumt med tanke på att comhem när som helst kan släcka ner en utvald master key genom att ta bort den ur loopen av op key uppdateringar...

niklas_1
    Gäst
    lås tråden allt är bara skitsnack

Liknande ämnen

1. Predasaurus 2.08 kommer sanning eller rykte ?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 13:27
  2. Ett konstigt rykte?
    Av korden i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 13:17
  3. Sant eller rykte??
    Av TouchMan65 i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 23:41
  4. Rykte
    Av Reddevil i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 18:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss