Npn som håller på med det till comhem jag är väldigt intresserad isåfall
Npn som håller på med det till comhem jag är väldigt intresserad isåfall
http://www.maxking.org/maxkinguk/ind...t=dept_82.html
kolla under "smartcards splitters". Där finner du en hel del.
Vilken typ ska det var till Com Hem ? CX(conax) elle VI(viaacess).
Det borde väl vara Conax?
vad är en smartcard splitter och vad har man för nytta av en sådan?
det var något helt nytt för mig :shock:
En Smartcard splitter används för att koppla ihop eller eller flera kort till en eller flera boxar. Kan vara bra om man t.ex. har två boxar men bara vill ha ett abonnemang, eller om man vill vara riktigt busig och dela med en granne![]()
Alla frågor om digitaltv ska i första hand ställas i forumen, och aldrig i PM till crew.
Jag fick precis en liten idé angående cardsharing.. Borde man inte kunna dela på ett smartcard över internet? Dvs en person har ett originalkort inkopplat till datorn, som sedan skickar ut det till ett season interface(?) och med en serverprogramvara skickar ut det till internetuppkopplade klienters season interface?![]()
Alla frågor om digitaltv ska i första hand ställas i forumen, och aldrig i PM till crew.
Har precis fått höra att det redan finns sånt, så sure det fungerar.. Och jag antar att det var det Eptic syftade på och inte fysiska smartcard splitters. Jag sätter gärna igång och forskar lite på det här iaf, ska ta och inhandla ett season efter jul och leka lite![]()
gör så
Borde vara busenkelt att bygga en sån sak.
Frågan är bara vad man ska ha för läsare?
duger vilken skit som helst?
uhmm jag har 2 boxar och 2 abbonemang eftersom jag gett bort en, kan man få någon svensk länk om cardsplitters ??