Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: baudrate adjust

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

baudrate adjust

Jag kan inte bocka för "baudrate adjust".
    Den är finns ju där, men inte möjlig att bockia för. Varför och hur gör jag att få den klickbar?

Det hänger nog på vilken firmware du har på din MP3.5, det ser du när du trycker "ström till"

Du behöver minst 1.8

AD-teknik uppdaterar den om du vill, kostar antingen 20 eller 100 spänn, du kan läsa om det på deras hemsida
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Har 1.8

Jag har 1.8! Men Jag ser den som sagt, men den är inte klickbar eller online på något sätt, om ni förstår vad jag menar.

Behöver man inte 1.9 för att kunna ändra det? Det är grått för mig och jag har 1.8. Men det är ju gratis att uppgradera 1.8>1.9 ...
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Du kan ha rätt på det
    Gratis är det inte men snudd på 20:-, men det kanske är retur portot man pröjsar för
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Det kanske är ändrat nu men när 1.9 kom ut. (typ en vecka efter 1.8 ) så sa dom att alla som hade 1.8 fick uppgradera gratis (dvs inte betala ens dom 20 som det kostar från 1.7)......

På sidan står det nu att 1.7 kostar 20kr och 1.0-1.6 kostar 100. 1.8 nämner dom inte alls men det är ju bara att ringa och fråga.

http://www.adteknik.se/swedish/nyheter.htm

Ny firmware igen.

Det är just nu bråda dagar hos AD-Teknik där vi bygger om och uppdaterar programmerarna, men vi har ett fåtal kunder som har hört av sig med att dom med firmware 1.8 har problem med att programmera andra kort i phoenix-läge.

Det har visat sig vid en närmare analys att bitraten bör vara ställbar i det synkrona phoenix-emuleringen för att på så sätt kunna stödja alla typer av kort.

Med tanke på att det är långt mindre än 1% av de som har uppgraderat som har hört av sig om detta så är det inget stort problem, men vi har ändå valt att släppa en ny firmware version som åtgärdar detta problemet.

Skillnaden mellan 1.8 och 1.9 är att firmware 1.9 fungerar precis som firmware 1.7 men för att ställa den i synkroniserad phoenix-emulering som firmware 1.8 har krävs ett speciellt program som heter EmuSet.

Alla som har skickat in programmerare under denna veckan kommer att få firmware 1.9.

OBS! Det finns inget direkt behov byta från 1.8 till 1.9 då de allra flesta inte kommer att märka någon skillnad på dessa. Men skulle du ändå vilja byta från 1.8 till 1.9 gör vi detta kostnadsfritt.

Men fågan var..........

....ju att jag inte kan bocka för "Baudrate adjust" fast jag har 1.8 . Kan batteriet vara dåligt eller? Kan förstås bränna vanliga kort, så undrar just om att den saken inte är problemet.

Läste du vad jag skrev? Det funkar nog bara med 1.9

Om du får problem med firmware1.9 och M2-kort gör såhär:
    Markera "Baudrate adjust" och ställ manuellt in 9800 bps. Tryck på "Phoenix". Använd därefter mjulvaran som medföljer M2-kortet(M2-loader). Om detta inte fungerar öka då på från 9600 bps med 50 bps tills det fungerar. Högst 10000 bps.

Ok

Tack "ComHit Crew"

Liknande ämnen

1. Baudrate samsung?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 19:23
  2. Hur vet man?Och vilken baudrate?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 22:23
  3. Baudrate?
    Av nyfiken i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 13:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss