Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Vad blir det för system på boxers ?

Har ingen vidare koll på sånt här så jag måste fråga om ett byte till Via2 innebär samma totala mörker som ComHems byte till Conax?

Idagsläget så är det ingen som kommit in i korten :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Re: boxers svarta kort

Citat Ursprungligen postat av Freddan
    Citat Ursprungligen postat av passat1992
    Tror inte att senda kommer att gå över till via2 utan dom kommer att göra samma sak som comhem via på conax för då slipper man att byta en massa motagare så ni som har läst av dom nya korten (svarta) var rädd om providerna (kan komma till användning senare)....
    Alla boxar förutom Nokia 98xx eller vad den nu hette klarar Via2 vad jag har hört
    Det låter ju trevligt, då jag är ägare till en sådan box. Men jag trodde Via2 skulle vara "bakåtkompatibelt" eller liknande och skulle gå på alla boxar. Man klagar ju inte om det skulle visa sig att 98xx inte klarar de nya korten. Undrar om Boxer låter en köra på som vanligt då bara... men så tur lär jag inte ha. Någon mer som vet något om detta?

om

jag fattat det hela rätt så är väl inte Boxers nya egentligen ett nytt system.Viaccess2 är väl egentligen samma system fast utvecklat till ett mycket bättre variant av viaccess där man har stängt alla bakdörrar till att läsa av kortet?Men i det stora hela är det väl ändå samma system?//MVH :?:
    Aldrig hata. Bara Älska.

e dom avläsabara med viafm eller mkextract eller ska man ha nåt annat prog.?

Re: boxers svarta kort

Citat Ursprungligen postat av grand_master
    Det låter ju trevligt, då jag är ägare till en sådan box. Men jag trodde Via2 skulle vara "bakåtkompatibelt" eller liknande och skulle gå på alla boxar. Man klagar ju inte om det skulle visa sig att 98xx inte klarar de nya korten. Undrar om Boxer låter en köra på som vanligt då bara... men så tur lär jag inte ha. Någon mer som vet något om detta?
    Jag hörde ryktas förut att dom skulle erbjuda någon annan box till dom som för närvarande har 98xx eftersom den kommer att sluta fungera då du inte längre kommer kunna köra gamla kort heller eftersom du inte vet vad du ska stoppa in för koder på de gamla korten.
    Varför betala när man kan få det gratis

Liknande ämnen

1. What is Boxers Provider ID?
    Av TJMacGyver i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 14:45
  2. Hur funkar boxers utsändningssignaler?
    Av TNTLinus i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 22:20
  3. Boxers nya hemsida
    Av markusla i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 15:49
  4. [LÖST] Boxers framtidsplaner..
    Av ztocko i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 13:45
  5. Boxers nya system redan knäckt??
    Av Pytten i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 09:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss