Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Kan man clona ett kort helt och hållet?

  1. #1

    Kan man clona ett kort helt och hållet?

    Kan man clona ett kort tex funcard helt och hållet... om man kan vilket jag vet att det går vilken programvara behöver man då? vet att det finns vissa program ute på nätet som klarar detta men dom är skrivna av privatpersoner för privatbruk.. men jag undrar om det finns något sånt program som blivit offentligt?
    Tack på förhand

  2. #2
    Gäst
    Du kan som regel läsa av samtliga minnen i ett funcard och programmera ett nytt med samma information. Undantaget är om flash och int eeprom är lässkyddat, då blir det knepigare (men inte helt omöjligt).

    För att "klona" på det sätt du avser klarar du dig med MP3.5 + MultiProg.

    /Spock

  3. #3
    Ja men om man då tex tar å vill clona ett MP-II kort ist... hur ska man gå till väga då.. har nåågon något bra tips på program eller så ? =)

  4. #4
    Bara en stilla undra.
    Varför vill du läsa det? Det råder inte direkt någon brist på filer just nu.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    .. av ren nyfikenhet och jag tycker det är kul att lära mig sånt som jag inte kan när jag är intresserad av något. lätt lärd men ibland är det lätatre att fråga än å bara testa sig fram hela tiden.. man kan spara timmars arbete hehe

  6. #6
    Då kan du ju testa att starta megaedit och trycka på read knappen där
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Ja men det blir väll inte en exakt kompia då? om jag har fattart det rätt utan bara si så där till en 80% eller någe... eller har jag läst för mycket bland olika forum och mixtrat ihop allt till ett felaktig bild av det här ? =) Var vänlig rätta mej eller fela mej ! =)

  8. #8
    Problemet är kanske vad man lägger i begreppet klona, vilket Spock är inne på redan i sitt svar.

    Det finns dom som säger att man klonar ett orginal viaccess kort när man läser det med mkextrakt, vilket är helt fel.
    Man läser bara ut nycklarna ur dom.

    Så länge jag kan läsa nycklarna så är jag nöjd sen får man kalla det vad man vill, men "klona" är sällan rätt ord.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    nje jag vet att man abra läser av nycklarna men jag vill läsa av "hela" kortet så begreppet "clona" är rätt talesätt för det jag är uteefter.. jag vet att detta går att göra som sagt.. men har inte hittat någe program för detta ändamål eller beskrivning på hur man ska gå till väga..

  10. #10
    om du laddar ner de nya programmet till USB infinity (om du har den) så finns det en katigori som heter Tools-->Clone så kan du klona ett kort utan att radera minnet.

    Jag har en fråga.....var kan man köpa Multiprog?

Liknande ämnen

  1. Min dm600 är helt död
    Av ante_olsn i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 12:46
  2. Helt ny
    Av habbebabbe i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 21:42
  3. Boxer Kort i uddevalla allt Helt Dött
    Av DjFreaky i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 02:53
  4. Går det att clona nya CH korten?
    Av goldenboy i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 17:56
  5. [LÖST] Går det att clona ett c+ kort ?
    Av Mean41 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 20:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss