Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Pic16f84 Och 24LC16

Lechuck
    Gäst

Pic16f84 Och 24LC16

Hej,

Har införskaffat en digitalparabol, med en Pace-mottagare. Jag kan absolut ingenting om piratgrejset. Jag höll på en del när det var analoga sändningar, men nu är det väl lite annorlunda?!? Det jag har nu är ett Guldkort(tror det heter så - Pic16f84 + 24LC16) och en programmerare. Programmeraren är nog av den enklaste typen, det är bara nåt motstånd och nån kondensator på den. Vilken programvara ska jag ha för att programmera kortet? HEX-filer? Vore tacksam för ett svar!

hej!

Lechuck
    Gäst

Glömde en sak

...har läst en del här, och som jag förstått det så är en Pace mottagare inte bra? Det är en sådan jag har i alla fall. Kör den något nytt krypteringssystem bara? Eller hur fungerar det?

Om du har MP 3.4 eller 3.5 kort programmerare kör med MultiProg v0.70 eller något liknande. Nya koder hittar du i forumet under Koder å nya hex skapar du med t.ex. Z10Edit :wink:

Om vi börjar med din progger.
    Du vet inte vad den heter eller var du köpte den.
    Det som är intressant att veta är om du kan programmera eprommet med den.
    Vad använde du för filer på den analoga tiden, mm3.03?

Kan du bara programera eprommet så kan du även få in digitala filer.

Sen så har jag ärligt talat inte koll på Pacen, men om vi börjar med kortet så tar vi resten sen
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Lechuck
    Gäst
    Hej!

Jag vet inte exakt vad programmeraren heter, men den är väldigt enkel. Ett fåtal komponenter och så går den via serieporten. Jag kan i alla fall programmera eprommet med den, jag använder ett gammalt program som heter PIX. Jag har testat några nya (Multiprog bla) men jag får inte det att fungera. Men jag antar att PIX duger.....

Vilka filer jag använde på analoga tiden kommer jag inte ihåg. Jag anväde nån multimac eller nåt!?! Tror även att Kungen i Billegerga(så hette han va?) hade några filer som fungerade.....Nordic kanske de hette?

Och mottagaren är som sagt en 'Pace - Viasat'.

Jag testade att programmera itt kort med nån HEX fil i går(även eprom.hex), men mottagaren sa att kortet var okänt.... :-(

/M

Enligt vad folk skrivit här innan så klarar Pace boxen viasat säljer bara NDS.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

1. PIC16F84????
    Av connyp59 i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 07:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss