Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Ang. M-II kort

Ang. M-II kort

Hej hur fixar man så att man kan ställa in "Baudrate adjust" på MP 3.4 - 3.5 Utility V1.31 By TJ (TJ1965) 2003-12-12

Jag kan inte ställa in dom i programet pga. att dom blir inte "fria".

Jag sätter på spänningen sedan skall man ju markera "Baudrate adjust" och sedan ändra Baudrate från 9600 till 9800 detta går ej varför???

Finns det något annat sätt eller något program som ni kan skicka????

Mvh Patrik.E

divemaster7869@hotmail.com

Har du firmware 1.9 i din mp3.5?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Öka volten?

Jag vet inte om detta var felet,men jag kunde inte heller ändra baud.
    jag ökade volten till över 9 V och plötsligt funkar allt, utan att ändra baud.
    Lollo

Hjälp

Kan någon hjälpa mig kanske skicka färdiga så att jag bara kan bränna rakt av.

Jag har allt som behövs, men får det inte att fungera.

Vet ej om jag har firmware 1.9 vart kollar man det?

Jag kör med BC på Samsung 9500 fungerar inte så bra får bränna om kortet hela tiden....

Mvh Patrik.E

divemaster7869@hotmail.com

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger

Re: Hjälp

Citat Ursprungligen postat av Patrik.E
    Jag kör med BC på Samsung 9500 fungerar inte så bra får bränna om kortet hela tiden....

Hur menar du? Får du inte igång kortet alls eller slutar det fungera efter en viss tid?

Bc

Kortet fungerar olika länge sedan kommer skylten upp "Inte ett viaccess-kodat program" programmerar jag om kortet så fungerar allt igen tills nästa gång.

Mvh Patrik.E

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Låter mycket skumt... Har du gjort allt som står i guiden? Och vilka filer valde du att programmera? Conax eller Viaccess filerna?

Jag har följande:

MultiProg 1.31 samt MultiProg 1.40
    MP 3.5 brännare vet ej vilken firmware
    M-II kort inköpt igår
    WinExplorer
    C_EEprom.hex
    C_Flash.hex
    C_EEprom.xpl
    3 - 12 Volts nätadapter

Samt får inte rätt på scriptet.

Mvh Patrik.E

3.5 firmware

Många har påstått att det ska gå med 1.8 firmware, men meds min gick det inte, utan med kompisens med 1.9 gick bra. Så vad jag provat mig fram med är att det måste vara firmware 1.9 .
    But.........

Det gick ju inte äns att bränna conax utan firmware 1.9 innan så vaförr skulle det fungera nu?? klart att man måste ha det man ser om man har det när man sätter på brännaren men multiprog i samma ruta som #spänning på"
    MVH John
    Växjö
    -------------------------------------------------------------------------------

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss