Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Samsung 9500

Samsung 9500

är det någon som fått en samsung 9500 som är patchad med 4 system att fungera med ett season interface kort och lincard emu 22 att fungera jag har nu provat allt även med win emu jag har dom rätta bauden och atr men resivern verkar inte känna av interface kortet.

Jag kör min samsung med magic modul för europakanalerna,
    ett kort som ej näms i forumet för conax
    och fun för viasat. Allt funkar enkelt och bra. :smile:

menar du att du har en magic modul som du själv har programerat för kanalerna ? men är det någon lösning för mig som inte har en sån modul ? eller kan jag göra samma kort som du och köra i min patchade samsung ? och i så fall vad är det för typ av filer jag ska ha då ?

Färsking
    Reg.datum
    Nov 2003
    jag kör linuxemu v22 och det funkar utmärkt.
    Har du ställt in rätt com port?

Jag hade också lite problem men jag provade att rycka ur kortet och sen stoppa i det igen,
    men sen läste jag att det kunde skada kortläsaren om man gjorde det, så du gör det på egen risk men för mig så funkade det.

Lycka till

kör du på baud 9600 och atr 3b 24 00 30 42 30 30,? har provat detta på alla lincard versioner men inget funkar, är det någon annan inställning jag behöver göra, detta är väl en bot diskett och man behöver väl inte starta programet med något komando, jag kommer till det står att programet är startat och inga felmedelanden.

Patcha mottagaren med EMU 3.2 software och en bin-fil med de nycklar du vill ha med (både viasat & canal digital), så räcker det med att du har t.ex ett tomt guldkort eller att CanalDigital kort i så vips har du ALLT utan något interface.
    Kolla på "satdudez" för mer info och guider.

jag rotade runt och hittade en tv sida med namnet satdudez men jag fattade inte hur den funkar ,såg inget som handlade om EMU 3.2 eller samsung , har du hela adressen till sidan där informationen står.

http://www.satdudez-forumz.com/forum/
    Kolla i Samsungavdelningen
    Du kommer inte åt att ladda ned nått innan du 10 inlägg, spammar du så får dom tuppjuck

http://www.fookfiles.com/
    Innehåller i princip samma information
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. [LÖST] Samsung Dsr 9500
    Av nærvæ i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 12:56
  2. Skillnaden på Samsung DSR 9500 VIA CI & Samsung DSR9500A
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 18:20
  3. Samsung 9500
    Av Holger i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 18:02
  4. samsung 9500 az
    Av romago i forum Övriga mottagare
    Senaste inlägg: 2003-10-24, 22:57
  5. [LÖST] samsung 9500
    Av moltas i forum Canal Digital
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 05:47

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss