Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Card sharing - typ

  1. #1

    Card sharing - typ

    Om man har en station med season-interface som loggar dialogen mot ett fungerande kort och sparar alla frågor/svar, kan inte någon annan godtycklig box som inte har ett kort, utan som sitter kopplad mot en dator slå upp svar till en given fråga över nätet och få fram "rätt" svar?

    box till kort : A5D370......
    (dator hämtar svar på frågan över nätet)
    kort (dator) : 0E357A.......

    Jag är inte haj alls på protokollet låda-kort, men tycker detta verkar fiffigt.

  2. #2
    Nu vet jag iofs inte hur stora nycklar de kör med, men jag misstänker att det inte finns tillräckligt med hårddiskar på den här planeten för att kunna spara samtliga frågor/svar.

  3. #3

    Hur stora nycklar?

    Nycklarna är väl 512-2048 bitar max, skulle kunna lagra dessa på en floppydisc-bootsektor

    Hur menar du?

    Är det så omfattande utväxling av data mella box och kort?

  4. #4
    Rattle
    Gäst
    Det ni skriver om här kallas cardsharing och fungerar alldelles utmärkt.

    /Rattle

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    Fungerar detta alldeles utmärkt med de nya korten oxå?

    Har ett abb och box samt dvb-c-kort och skulle vilja använda båda samtidigt för att kunna spela in en kanal på datorn, och kolla på en annan på digitalboxen.

    Om detta funka - vad krävs det för prylar? season interface antar jag - vad mer?

  6. #6
    Såhär står det i den mycket knapphändiga dokumentationen som finns till det jag har liggande.
    Getestet mit :
    --------------
    - CardServer 1.03
    - MasterCRD (Einstellung 0)
    - DVB-S SS1
    - DVB-C SS1
    - ProgDVB 4.31.1
    - DVBPortal
    - MyTheatre (MD-Wrapper v1.08c)
    Har aldrig testat det och jag har ingen aning om det fungerar till CH, har bara en viss förmåga att trycka på download på en massa skit som jag inte behöver
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    Ok. Tack.

    har dvb-c ss1 och progdvb samt mdwrapper - får hitta resten. no problemas.

    Så jäkla tråkigt att inte kunna titta på en annan kanal när man spelar in...

  8. #8
    Culo,
    kör du med en riktig CAM eller har du fått det att funka med någon soft-cam?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    Har kört med softcam tills de bytte, men har även en riktig cam - dock måste den uppgraderas till 4.84. Gick även att köra poor mans cam - men ännu verkar det inte finnas nån som skrivit om programmen så att den passar comhems nya variant.

    T-bird: (eller nån annan)

    Sökte på MasterCRD - det verkar vara en programmerare - funkar den som Season Interface, eller? Har redan en programmerare, en MP3.5 men den tror jag inte man kan få köra som season I. (Magic modul-programmerare? Kan man köra en sån som ett slags season interface? råkar ha en sån med)

    Vill få igång datorn med dvb-kortet så¨jag kan spela in där och kolla genom boxen. - dock har man ju bara ett jäkla kort, hehe.

  10. #10
    Det går bra att använde en 3.5 som "poor mans cam"

Liknande ämnen

  1. card sharing
    Av patrick1977 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 08:12
  2. dvb-c kort plus card-sharing
    Av uppkoppladnu i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 00:10
  3. card sharing boxer
    Av granit i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 09:16
  4. Card sharing - någon?
    Av tuzze12345 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 22:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss