Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: philips

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

philips

philips hyrbox från cd

det funkar bara om man förs har org när man bytar kanal och sen sätter i m2 kortet

skall man ha någon sa ua
    tex 0101010101

Har samma problem som dig... har testat allt som jag fått tag på via nätet utan resultat. Testade MHW_fixen som fungerade i 36 timmar helt utmärkt men efter att jag startat om boxen så var jag tillbaka på ruta ett och en ombränning med samma filer hjälpte inte. Har lagt märke till att om man med fjärrkontrollen trycker:
    1) Menu
    2) Set Terminal Parameters
    3) Signal Quality

Så är min Signal Strength endast en pinne på ettan som är röd (Poor)... undrar om det kan ha med det att göra...

NickName

nej problemet liger säkert i sa ua

SUCK. Har samma problem som ni grabbar... Kommer ni på något om 'Philips' och M2 så skriv här i tråden... Måste finnas något smidigare sett än att flippa mellan korten hela tiden...

Vet inte om det är en tillfällighet (hände tidigare att det fungerade i 24 timmar och sen fick jag samma problem) men jag testade just:
    ATR 07 3b 24 00 30 42 30 30
    och 1r hela vägen på SA/UA i ett script som jag körde med WinExplorer och just nu funkar det lysande... meddela gärna om det funkar för er med...

Faktum e att man ser ut att kunna använda vad som helst i SA/UA så länge det inte e 00 eller 01..... men iallafall...
    Om nu någon vänlig själ skulle kunna tala om för mig hur man blir av med den blåa rutan på kiosk-kanalerna så skulle jag bli överlycklig...
    (Har testat 999 och Stänga av/Sätta på, ingen av dem med positivt resultat...)

Nick

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Tackad
    147 gånger

Blå problemet

Nickname.
    Har inte testat själv men gör det du!

Läst någon gång om man tar bort EPG kanalen i kanallistan så slipper man epginfo(vet inte om det är sant)
    Det kanske inte går att ta bort bara den kanalen så då till nästa tipps...

Ladda ett Guldkort med Secafil (eller filen se Viasat i ca-modul utan CD orginalkort i läsaren) och sen söka nya kanaler, då kanske inte epg kanalen kommer med.

Man vet när man testat "Gammalt Ordspråk" :lol:

Liknande ämnen

1. philips -95 + v..sat
    Av algot i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 09:46
  2. philips
    Av katten i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 18:36
  3. Philips DSI 175/D
    Av ajdee i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:12
  4. philips
    Av katten i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 22:07
  5. Philips +m2
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 10:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss