Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: seti?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    orphy
    Gäst

seti?

Finns det inte ngt sätt för de som vet hur det funkar, att skapa typ en klient för att skicka ut olika delar av detta stora arbete som krävs..
    Som jag kan läsa mig till här så krävs en massa arbete, en massa hårdvara o dyl.
    Bara undrar om man skulle kunna skapa en liknande seti klient för mjukvaran?

Om Crew finner detta störande, och ett annat skitinlägg, så ber jag om ursäkt.

Vissr, om man har behov av processorkraft för att lösa problemet så är det ju en god tanke, men jag är inte så säker på att det är processorkraft som är begränsningen just nu.

@orphy
    Grattis till ditt första inlägg och välkommen hit, du behöver inte be om ursäkt för att du du frågar om nått, sålänge frågan inte vart uppe 100 ggr förut och fått svar

Om du med seti menar att man skulle ha ett brute force team så är det inte realistiskt eller ens möjligt på en RSA nyckel med den längd som dom använder. Vi är redan många som fösöker det på en via2 nyckel och inte ens det är lätt.

Den enda möjligheten är nog att attackera kortet för att hitta dess svagheter (om det nu finns några)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Det är klart det finns svagheter. :P :P :P

Det är en människa som knåpat ihop detta och det är en människa som kommer lösa det. :P

Vi jobbar vidare med script och dylikt.

Citat Ursprungligen postat av alvar
    Det är klart det finns svagheter. :P :P :P

Det är en människa som knåpat ihop detta och det är en människa som kommer lösa det. :P

Vi jobbar vidare med script och dylikt.
    Du verkar inte jobba så värst mycket Alvar!!
    Du ligger ju hela tiden och gottar dej"

:lol: Jag jobbar i det tysta. :wink:

Ursäkta, men jag måste bara kommentera en sak du har sagt alvar. Det kanske hamnar under nolltoleransen men...
    "Det är en människa som knåpat ihop detta och det är en människa som kommer lösa det. "
    Är nog den största klyschan som huserar på "pirat"-forumen, hehe =)
    Ta det med glimten i ögat...
    hehe

Jag ser det så här: Går det att skriva information TILL ett kort så bör det ju faktiskt gå att LÄSA ur det också. Frågan är väl bara hur???
    Förmodligen oerhört svårt att komma in i eepromet....

Finns ingen här med sådan kompetens kronblom, inse faktum bara.
    Inte för att vara taskig men så är det.
    hehe

...Är nog beredd att hålla med ARKAD om detta. Även om man inte skall underskatta andras intelligens :lol: :lol:

...Nä, jag tror att enda lösningen på detta problem är att byta till Parabol (Conax) eller Boxer , tråkigt nog :cry:
    Ialla fall dom närmaste åren....men man kan ju alltid abonnera på kanaler :lol: :lol:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss