Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: MAXINEW dekoder

sebbe76
    Gäst

MAXINEW dekoder

Någon som kan förklara för mig vad man kan använda en maxinew dekoder till .. tänkte bygga en sådan . I instruktionerna står att man kan bara leta upp kodade kanaler i tv-n och sedan finjustera dessa så man får en skaplig bild. tackar för alla svar :?

till det analoga kabeltv nätet kabelvision m.m.

sebbe76
    Gäst
    Vilka kanaler kan man se då och vad behöver man för annan utrustning för det . Jag bor i Gbg

om du har kabelvision så har du nog tv1000,cinema,canal+,canal+gul,viasat sport och lite andra kanaler typ bbc prime,history channel,hallmark och cartoon jag har för mig att det handlar om ca 25 kanaler,till maxidekodern så måste du nog ha scartkontakt uttag och en batterieliminator,jag hade kabelvision för ett par år sen och körde själv med piratdekoder det blir ingen höjdarbild och man får justera ljusstyrkan varje gång man byter kanal

sebbe76
    Gäst
    Hur vet man om man har möjlighet till cabelvision där man bor ? Vår fastighet har ch anslutning

har du comhem så har du definitivt inte kabelvision,kabelvision är privatägt (tele2 är ägare)comhem och dom brukar inte gå så bra ihop

sebbe76
    Gäst
    ok då blir det inget där, får nöja mig med de kanaler jag har nu verkar det som, det gäller kanske att vänta ett tag och se vad alla bolag kommer att använda för kodning, när saker har lugnat ner sig lite. Det finns alltid sätt att lösa sånt , men det är tyvärr tidskrävande. Tack för dina svar, Curry . Nu går jag och käkar lite och tar mig ett glas , det är ju nyårsafton , hehe
    Gott Nytt År !

gott nytt år och skål på dig också!

Liknande ämnen

1. dekoder
    Av hälge i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 20:57
  2. Min Dekoder
    Av 905 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 05:19
  3. dekoder
    Av hellow i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 15:27
  4. Dekoder
    Av tropical i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-18, 05:59
  5. Dekoder ??!
    Av blomman75 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-10, 21:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss