Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: sälja box?

Citat Ursprungligen postat av blomman75
    E du dum eller Abbonemang på 6-12 månader e inte ett måste du kan titta månadsvis med en köpt box och ångrar man sig eller inte vill titta någon månad så är det bara att stänga av.........hejhopp du verkar vara en av dom där "idioterna" som inte verkar fatta att ett abbonemang är den ENDA anledningen är till de låga priserna på tex. telefoner och boxarna :lol:
    frågan e vem som e dum :roll:
    läs va du skrivit istället
    kärnfrågan e ju om man måste ha abb eller inte
    och de måste man på ett eller annat sätt
    med klartext betalar man INTE abb så kan man inte se för tillfället
    men eftersom du inte tycks kunna förstå de skrivna ordet så finns de ju ingen mening att be dej läsa de jag skrev 1 gång till ju :lol:

när de gäller telefoner (hur fan vi nu kom in på det)
    så går det att använda dom på andra nät tack vare att dom går låsa upp
    va ska du göra med boxen använda den till viasat eller boxer
    lycka till då får du de att fungera så hör av dej

Citat Ursprungligen postat av proxento
    Tänkte bara säga det att om jag känner Com Hem rätt så lär man inte kunna köpa box av dem utan endast hyra när man kan börja köra piratkort igen...
    de ligger nog nått i det

Hej.

Jag måste tilllägga att jag har två boxar å behöver ingen till. Tyckte det va någon som antog det. Varför jag har två boxar är upp till mig.

Sen kan jag inte förstå varför man ska hoppa på mig, alla har vi våran egen åsikt. Men det blir kanske lätt lekstuga här. Som jag har märkt. :twisted:

Tänk innan ni svarar.

Vill man betala 1500:- + att man tecknar ett abb. tills Conaxproblemet är löst så är det upp till den personen.

Jag skrev att så länge COMHEM har kvar sitt erbjudande så är boxen inte värt så mycket. Men när det är borta så kan man säkert sälja boxen för en slant, och vad det värdet ligger på är upp till säljaren + marknaden.

Så med andra ord, skrev jag ett värde på boxen utifrån marknaden, å inte något fantasipris, när jag skrev 300:-.

Om det fortfarande finns dom som inte fattar hur det ligger till, så har jag ett råd. Vänta 4-6 år. eller fråga mamma.

Erbjudandet från ComHem att köpa box för 495:-, har väl gått ut? Rimligtvis bör väl de begagnade boxarna ökat i värde då.

Var det inte det Pandora skrev?

"Jag skrev att så länge COMHEM har kvar sitt erbjudande så är boxen inte värt så mycket. Men när det är borta så kan man säkert sälja boxen för en slant, och vad det värdet ligger på är upp till säljaren + marknaden. "

Eller syns det bara på min skärm?

Fast min gissning är att tillgången på boxar är högre än efterfrågan, nu när man inte längre kan titta gratis, vilket rimligen borde ge dåliga andrahandspriser.

Var det inte det Pandora skrev?

"Jag skrev att så länge COMHEM har kvar sitt erbjudande så är boxen inte värt så mycket. Men när det är borta så kan man säkert sälja boxen för en slant, och vad det värdet ligger på är upp till säljaren + marknaden. "

Just det jag skrev.

Varför upprepa det jag har skrivit :?:

MOJJE10
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av blomman75
    jo den sista idioten e inte född = ) vill man rea ut boxen så varsågod men min stannar i vardagsrummet tills systemet e knäckt
    Sedan skall du sälja den?!?!?!

Hej förresten mitt första inlägg, har kollat runt lite på forumet och jag kan bara säga att jag är imponerad av detta, bra jobb killar/tjejer..

MOJJE10

Nä, Pandora nämnde inte att 495:- erbjudandet NU gått ut. Eller syns det bara på min skärm?

Hur COMHEM gör med sin prissättning är upp till dom(och när dom vill ändra priserna), men just nu styr dom marknaden med deras kampanjer.

Slutsats:

Det är alltid bra att göra en marknadsundersökning innan man ska sälja, och det är just det jag har svarat på. Det va en fråga här som jag svarade på, och svaret kom visst som en chock för vissa.

Normala reaktioner är ett man skriker ##¤??!""###¤¤.

Men att kalla någon annan för dum eller idiot är påhopp helt i onödan, som inte leder till något annat än irritation.

När systemet är knäckt så kan man få ut mer av sin box, om man vill sälja den då. Men frågan är? Vem vill sälja den då?? Kanske du?

Jag tycker att vi har kommit fram till fakta i denna tråd nu.

Så lås den, eller tabort den.

Sista inlägget från mig i denna tråd nu.

Hoppas att några fått det svar man söker, och tacker för mig.

8)

En sak till.

mhe skrev:

"Siba säljer telefoner för 1:- alltså ska jag med din logik sälja min nya nalle för 50öre? "

Om Siba hade monopol på telefoner och sålde dom för 1kr, och du va tvingad att teckan ett 12-24mån abb.

Hur skulle marknaden vara på telefonerna då?

Tänk på det "mhe", eller tänk inte, det tar bara upp en massa onödig text i denna tråd. :shock:

Jag tycker det är en ganska bra jämförelse på Comhem läget.

Å sen är det inte min logik, utan allas logik, det är ju efterfrågan(VI) som styr marknaden.

Det va allt .

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 21:30
  2. sälja min mottagare thomsom
    Av yani i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 12:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss