"Hem-brännarna" är inga kommersiella pirater i ordets bemärkelse, det är först när filer blir publika som bolagen börjar blöda, dom skiter fullständig om du gör ditt kort själv el. om du köper det av din granne, poängen är att det blir tillgängligt för ALLA.

Kommersiella pirater är dom som hackar olika system/kort för att sedan sälja dyra kort som knappast når en större marknad. Jag skrev det förut & jag skriver det igen, TÄNK lite, T.ex. 2000(?) pirat-tittare som har köpt ett Pentacard el. 200,000 som tittar "gratis" med publika filer...
Vilket tror DU gör störst avbräck i ett bolags kassa?

Det ÄR inte dom kommersiella piraterna som hotar bolagen, det är först när den stora "grå massan" kan göra allt själva som dom börjar kämpa emot, det första hacket på Conax var Dreamcard, det kortet/hacket fick vara i fred i mer än 3 år, det var först när det kom ut publika filer & kreti & pleti kunde titta på kanalerna gratis som motåtgärden kom, precis som den återigen kommer att komma, snabbare än ni tror.

Blanda för fan inte ihop begreppen "kommersiella pirater" med "guldkortskrängare", guldkortskrängare & hem-brännare (el. som du besrev det, entusiaster) är samma folk, bolagen skiter totalt i om du bränner till dig själv eller till din svärmor, poängen är att ALLA kan om de vill/har tid/intresse, har man själv noll intresse i det här så köper man bara av sin granne/jobbarkompis Etc. Saken är, att så fort hacken blir publika så börjar bolagen att oroa sig, då vet de att spridningen blir enorm.

Citat Ursprungligen postat av chipwreck
Det är det som jag kallar för komersiella pirater.
De som kränger kort gör i mina ögon större skada än nisse/kalle/whatever som sitter hemma på kammaren med sin mp3.5.

/ chipwreck