Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Season Interface fråga

  1. #1

    Season Interface fråga

    Hallo
    :?: Har en shit Nokia 9321s som jag har provat ett SI med separat spännig, men ingenting fungerar (sätt in programkortet i kortläsaren).
    Funderar om SI inte sitter rätt, för om det sitter på rätt plats så ska man väl kunna mäta spänningen från mottagaren på kortet eller?
    :?:

  2. #2
    En del SI har för skarpa hörn och måste rundas av för att komma på rätt plats i kortläsaren.
    Du bör också kontrollera att du har koplat SI till rätt port på datorn.

  3. #3
    Jorå, SI sitter i rätt port, men jag ska fila lite på hörnen :lol: .
    För även om spänningen är så låg att man måste ha separat spänningsmatning så borde dioden på SI lysa av internspänningen eller?
    :smile: A :smile:

  4. #4
    Jag har en SI utan extern spänning och där lyser dioden på SI även om jag sätter i den utan kabel till datorn.

  5. #5
    Är det en en viasat eller CD mottagare?

  6. #6
    Det är en CD.
    Mottagaren skickar, som jag fattat det, en viss spänning till kortet eller i det här fallet SI men den är tydligen för låg från Nokias 9321 för att driva SI.
    Men om kortet sitter på rätt sätt i mottagaren borde någon liten volt gå att mäta fram på kabeln som är till för den separata matningen.
    A

  7. #7
    Det har jag tyvär ingen kunskap om.

  8. #8
    Bskkeeper, har du också en 9321?

  9. #9
    Jag har hjälpt en kompis att få bild på sin Nokia 9311 och jag tror att det är nästan exakt likadan mottagare och den var jättekänslig hur SI satt, vi fick dra SI ut och in och bryta lite försiktigt upp och ner och till sist fick vi kontakt.

  10. #10
    Nej jag har en Humax och med den är det inga problem alls att få bild.

Liknande ämnen

  1. Fråga ang season Interface
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 22:12
  2. Fråga ang ett season interface
    Av storfors i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 20:34
  3. Season interface viaccess fråga
    Av PrOsOn i forum Viaccess
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 20:54
  4. [LÖST] season interface fråga...
    Av provider i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss