Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Pioneer hyrbox med season interface????

:?: :?: :?:

Det ligger en fil som heter wincardemu.ini i zipfilen och lägg allt i samma katalog när du packar upp det

Här är ett klipp ur den, kolla efter det som jag rödmarkerar

# defaultmode: 0=Eurocrypt, 1=Viaccess, 2=Conax, 3=Seca, 4=Irdeto, 5=Videoguard
    defaultmode=2

# defaultconaxmode: 0=beta 1702,2=beta 1722, 6=beta 1762, n=nagra, c=conax, v=viaccess, i=irdeto, s=seca
    defaultconaxmode=c
    ShowExtraEcmDetails=on

[Conax]
    #I use com2
    port=2

# for Eurocam 4.0
    baud=8861

# for 3.03 CAM
    #baud=9600

# for 2.01 CAM (conax-in-conax only)
    #baud=7200

parity=even

#This ATR should do fine on all receivers, MHW or not
    atr = 3b 24 00 30 42 30 30

Du kan använda notepad att ändra med men se till att det du sparar inte får nått idiotiskt .txt på slutat bara
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Vissa mottagare går inte att få att fungera med ett SI utan extern spänning oavsett vilket program eller inställningar som används, har du extern spänning på ditt SI?

Jag hjälpte en kompis med att få igång sin mottagare, han hade fått bild ett par gånger med sitt SI utan extern spänning men när vi använde mitt SI med extern spänning fungerade den varje gång.

Tackar ska försöka med detta!

Det fungerade inte riktigt, det står bara "waiting for reset", vad ska man göra då? Och hur kopplar man på extern ström, det finns inga utag på kortet!

Jag fick ändra comports inställningarna för att programet skulle fungera felfritt!

Hehe.. ja har man inte ställt in rätt port så kan det inte bli mycket till kommunikation

Men det var kul att du fått fart på grejerna nu
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Men hur får man extern ström till kortet? För jag får inte bild riktigt ännu!

Det finns olika versioner av season, en del har extern ström andra inte.

Vill du ha ett med extern matning får du nog köpa ett nytt

oki, du ska ha tack för hjälpen i alla fall! Och ha en bra fortsättning på det nya året!

Liknande ämnen

1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 21:01
  2. season interface
    Av sod i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 12:44
  3. season interface
    Av storfors i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 16:26
  4. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss