Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tidigare Comhemguldkort till Viasat?

  1. #1
    zantack
    Gäst

    Tidigare Comhemguldkort till Viasat?

    Jag har haft comhem tills att det sket sig. Nu har jag en Thomson box till viasat. Frågan är om mitt gamla guldkort går att använda till viasat?
    Vad jag förstår så har dessa samma kodsystem, Om inte, var kan jag köpa ett GK som funkar till denna box och som jag kan uppdatera. Jag hittar inget sätt att uppdatera GK i Thomsonboxen.
    Kanske kan jag använda min comhembox just bara till att knappa in koderna på till viasatkortet??

    Snälla någon kunnig som gan hjälpa en idiot på detta?

    Mvh

  2. #2
    Kortet kan du mycket väl använda men du behöver bränna om det med viasatfiler
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    zantack
    Gäst
    Då måste jag med andra ord ha en brännare?

  4. #4
    That´s correct!
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    zantack
    Gäst
    Hur funkar dom här nya brännarna. Jag hade en för länge sedan till d2mac.
    Den kunde bara bränna om man hade en hexfil. Hexfilerna är svårare att komma över än självaste siffrkoden. Kan man knappa in sifferkoden i programvaran för programmeraren och den sköter resten eller måste man ha hexfiler eller dyl.?

  6. #6
    Om du kan använda din gamla eller är svårt att svara på, om det är en gammal MP3.3 så fungerar den fortfarande.
    Om du har någon beskrivning kvar till den så måste den ha stöd för "thrue pic".

    Dagens brännare och program är lättanvända.

    Om du kikar längst ned på alla sidor här så ser du en bild med länk till våra guide&filsidor där hittar du det mesta som du behöver.

    Du måste få kortet ombränt med Viasatfiler, sen kan du välja själv om du vill uppdatera det med fjärren eller om du vill editera dina filer och bränna om
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. SVT HD till Viasat
    Av nex i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 13:01
  2. Viasat AU, "baskort till Viasat guld"
    Av pa25182001 i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 21:56
  3. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-07-03, 12:07
  4. AU till viasat
    Av hara i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 02:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss