Hej jag har ett guldkort med au filer men har en nokia box som säger att boxen är låst.
Har hört att det finns speciella filer för dom, vad är skilnaden på ee prom filen???
snälla HJÄLP.
Hej jag har ett guldkort med au filer men har en nokia box som säger att boxen är låst.
Har hört att det finns speciella filer för dom, vad är skilnaden på ee prom filen???
snälla HJÄLP.
Det underlättar om du säger vad du har fär box :?
Är det en 210S så behöver du ett funcard+slipstream
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Sant men jag har sett att det finns en del filer som heter ee_nokia.hex och vad är skilnaden på den mot ee.hex?
Det brukar vara gamla remotefiler till 9780
Om du inte lättar på den stora hemligheten så blir det inga fler svar från mig ivf :lol:
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Ok jag återkommer när jag kommer hem.
Det är en Nokia Media Master 9780s, finns det speciella eprom filer för den??
Den brukar gå med det mesta, men om du hittat nån Au fil på nätet så är det ofta fel på FAC.
Till 9780 MÅSTE det stå "VIASAT" annars vill den inte.
Läsav kortet och ändra med en editor.
Är förmodligen nån geo eller etheral variant på filerna.
har du något förslag på vilken editor och hur man gör??
Följ länken till guide & filsidorna längst ned på den här sidan.
Hämta viaccesseditor 4.5 och installera den
Stoppa kortet i brännaren och tryck på läs
spara filerna
Öppna epromfilen med editorn och se om du kan läsa den
kolla vad du har för FAC, ändra ev
Spara och bränn om
det funkar inte att läsa filen med den editorn fler förslag??