Gå in på Meny / Installation / (ev. användar inställningar) / Kanallistor .
Kontrollera att kanallista A är vald, om inte markera lista A med höger/vänsterpil. Bekräfta med OK . Gå tillbaka ett steg med R-knappen.
Kontrollera att rätt nätnummer används.
Välj Nätkonfiguration , fyll i nätnumret för din ort. Klicka nedan för att se vilket nätnummer er stad har.
Nätnummer
Övriga siffror (är redan ifyllda)
Frekvens 362000
Symbolhastighet 68750
Modulation 64
Bekräfta med OK så kommer boxen att söka efter nätet.
Hittar boxen nätet?Om inte testa:
Kontrollera att antennkabeln sitter ordentligt mellan vägguttaget och den nedre antenningången på digital-boxen. Förgreningar, skarvar mm kan göra att de digitala signalerna störs. Om kabeln sitter bra så byt ut den då kabeln kan vara skadad utan att det syns på den.
Sök in nätet på nytt.
Fungerar det? //MVH
Saxat från Comhems egna sida!!






Svara med citat
